سد مخزنی رودبال در استان فارس با حجم مخزن 83 میلیون مترمکعب با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو افتتاح شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس درباره ویژگی‌های سد رودبال گفت: سد خاکی رودبال در جنوب‌شرقی استان فارس با حجم مخزن 83 میلیون مترمکعب ساخته شده است و توانایی تنظیم 104 میلیون مترمکعب آب در سال را دارد.

حمیدرضا دهقانی ادامه داد: این سد برای تامین آب آشامیدنی و صنعت شهرهای اطراف ازجمله داراب، زرین دشت، استهبان و فسا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تامین آب موردنیاز صنعت و بهبود حقابه کشاورزی در پایین‌دست این سد از دیگر اهداف ساخت آن است، افزود: برای سد رودبال فارس 110 میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم با ساخت این سد از سیلاب‌های ویران‌گر منطقه جلوگیری شود.

این مسوول بیان کرد: سد رودبال از نوع خاکی، سنگریزه‌ای با هسته رسی مایل بوده و طول تاج آن 485 متر، عرض تاج 10 متر و ارتفاع آن از روی پی 82 متر است.

وی با اشاره به تاکید وزیر نیرو برای تغییر رویکرد از اقدام‌های سازه‌ای به اقدام‌های غیر سازه‌ای برای مدیریت منابع آبی کشور، ادامه داد: طرح‌های سازه‌ای در بخش آب رو به پایان است و ما باید آگاهی‌های مردم را برای استفاده بهینه از آب افزایش دهیم و مردم به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی آب تشویق به حفاظت از منابع آبی شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: مشارکت مردم در امور آب استان فارس افزایش یافته است به‌طوری که در شهر درودزن توزیع آب از طریق تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بهره برداری ، سد ، رودبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظرحقیقت
۱۵:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
باسلام بالاخره مانفهمیدیم افتتاح این سدقدیم الاحداث وپرهزینه، بدرستی وبراستی وخارج ازعوام فریبی، کی بوده وهست ومی باشد.