مجله اکونومیست انگلیس در گزارشی به بررسی میزان بودجه نظامی روسیه و اولویت‌های ریات جمهوری این کشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛مجله اکونومیست انگلیس در گزارشی  به تلاش‌های ریاست جمهوری روسیه در جهت پیشرفت ارتش این کشور پرداخت و نوشت: اخیرا روسیه 40 هزار تن از نیروهای مجهز و آماده خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرد و نشان داد که قصد عقب نشینی فوری از این منطقه را ندارد.

این مجله در ادامه با اشاره به اینکه موضوع پیشرفت ارتش روسیه نزد رییس جمهوری این کشور مسلم است نوشت: "ولادیمر پوتین" معتقد است که روند نوسازی نیروهای مسلح روسیه که از 7 سال پیش آغاز شده جانشینی برای شیوه سنتی اتحاد جماهیر شوروی در بسیج عمومی است.

اکونومیست افزود: برخی‌ها بر این اعتقادند که محرک اصلی برای پیشرفت ارتش روسیه، تجهیز آن برای جنگ با گرجستان در سال 2008 بود و این حمله کوچک عاملی بود که امکان توسل به زور روسیه بدون خطر مواجهه با واکنش نظامی غرب را امکان پذیر کرد اما برخی‌ها هم اعتقاد دارند اقدام نامناسب ارتش روسیه دشواری این ماموریت را برضد قدرت کوچکی مانند گرجستان نشان داد.

این مجله با اشاره به اینکه بهبود شرایط و اوضاع مالی نیروهای ارتش روسیه آنها را در موضع حرفه‌ای بیشتری قرار داده است اضافه کرد: اصلاحات بزرگتری که در نیروهای مسلح روسیه در سال 2010 میلادی آغاز شد و 720 میلیارد دلار هزینه داشت با هدف نوسازی سامانه تسلیحاتی این کشور از میزان 10 رصد در آن زمان به 70 درصد در سال 2020 است.

مجله اکونومیست در مقاله خود آورده است: "ولادیمیر پوتین" با لغو فرآیند خرید سلاح از کشورهای خارجی بر این اعتقاد است که صنایع ملی وسیله‌ای برای فعال شدن بخش ساخت فناوری عالی در این کشور و بازگشت به دوران قدرتش در سابق است.

این مجله در پایان نوشت: تا زمانی‌که "ولادیمیر پوتین" در راس قدرت روسیه قرار دارد، بودجه دفاعی در اولویت این کشور باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار