پاپ فرانسیس امروز سفر 3 روزه خود به خاورمیانه و سرزمین‌های اشغالی را با سفر به اردن آغاز می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، پاپ فرانسیس اول ، رهبر کاتولیک‌های جهان ، امروز سفر 3 روزه خود را به خاورمیانه و سرزمین‌های اشغالی ، برای دیدار با مسیحیان و فرستادن پیام صلح به ادیان دیگر به منظور همکاری ، با سفر به اردن ، آغاز می‌کند.

اسقف "لوئیس ساکو" ، رهبر مسیحیان کلدانی عراق به خبرنگاران گفت : پاپ برای مسیحیان احساس نگرانی  می کند و سفر وی در این زمان که مردم منطقه با درگیری‌ها و کشتار و خونریزی‌ها مواجه هستند ، پیام صلحی به شمار می‌آید ، و همچنین پیامی برای همگان به منظور اعلام ضرورت شجاعت برای بررسی موضعشان و خروج از این بحران خفقان آور می باشد.

به نظر می‌رسد که تعداد بیشتری از مسیحیان فلسطینی در سرزمین های اشغالی و کرانه باختری رود اردن مجبور به کوچ از این سرزمین‌ها شده‌اند که مسؤولیت این مهاجرت را رژیم اشغالگر قدس به منظور ویران نمودن آینده‌اقتصادی‌شان می‌دانند.

اسقف لوئیس ساکو همچنین گفت : مسیحیان بی‌صبرانه منتظر سخنرانی پاپ برای صلح می‌باشند.
وی گفت : مردم در خیابان‌ها از پیامی می‌پرسند که پاپ آن را با خود آورده است.

این اولین دیدار پاپ فرانسیس از منطقه می‌باشد.

وی پس از دیدار با "عبدالله" پادشاه اردن با پناهندگان سوری وعراقی در اردن دیدار می‌کند.پاپ فرانسیس صبح فردا با هلکوپتر در دیداری  6 ساعته از دولت فلسطین ، به بیت لحم می‌رود.

گفتنی است که واتیکان در سال 2012 با حمایت از رأی‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل برای پذیرش دولتی فلسطینی ، باعث خشم رژیم صهیونیستی گردید .

فلسطینی‌ها ، آمدن پاپ از راه هوایی از اردن ، بجای عبور از حصار امنیتی بیت‌المقدس ، را یک حمایت معنوی از سوی پاپ به شمار آورده‌اند.

پاپ همچنین یکشنبه شب در دیدار خود که به مدت 32 ساعت به طول خواهد انجامید به سرزمین هی اشغالی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار