معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد

توسعه "شرکت‌های دانش بنیان" اولویت اصلی دولت

توسعه شرکت‌های دانش بنیان و بهره گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی از اولویت‌های اصلی دولت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اولین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران، افزود: ۱۴ ستاد راهبردی در معاونت علمی داریم و سعی در این است که از طریق به کارگیری نخبگان و انجمن‌های علمی این ستاد را به پیش ببریم و دخالت دولت را در این قضیه کم کنیم. 

وی در ادامه اذعان داشت: معرفی سیستم‌های جدید در بخش فناوری و جهت گیری انجمن‌های علمی به منظور رفع نیازهای کشور از مصادیق مدیریت ستاد فناوری تلقی می‌شود. 

 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت ستاد فناوری از مراکز دانش بنیان و بهره گیری از ظرفیت انجمن‌های علمی در مدیریت ستاد زیست فناوری، افزود: بازار فناوری با دخالت انجمن‌های فعال علمی، جذب نخبگان و مدیریت روابط انجمن‌ها باید در رفع خدمات مردم اهتمام بورزد که در این عرصه نباید وزارتخانه‌ها را بزرگ نماییم و عقل‌ها را کوچک بشماریم. 

وی ضمن حمایت مراکز تحقیقاتی دانش بنیان تجاری سازی از علم به منظور توسعه شرکت‌های دانش بنیان و رفع نیازهای جامعه را حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: باید با اعمال مدیریت یکپارچه و نگرش جدید در رقابت‌های پژوهشی و روز دنیا به مدیریت مراکز دانش بنیان بپردازیم. 

ستاری در پایان از ارائه تسهیلات وام بانکی، معافیت مالیاتی و گمرکی در حوزه دانش بنیان خبر داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.