معاون وزیر امورخارجه سوریه در مقاله‌ای نوشت هدف از بحران سوریه تامین امنیت برای اسراییل بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد" روز شنبه در مقاله‌ای در روزنامه البناء لبنان نوشت: جنگ جهانی که سوریه با آن مواجه شد و در مقابل آن ایستادگی کرد روی هم رفته از آغاز جنگی اسراییلی بود و تا پایان هم اینگونه تداوم خواهد یافت.

وی افزود: هر چقدر هم آمریکا، غرب، عربستان سعودی و ترکیه این موضوع را توجیه کنند اما این جنگ تنها به نفع اسراییل بوده و در راستای تسلط این رژیم بر ملت‌ها و سرنوشت کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

معاون وزیر امورخارجه سوریه با بیان اینکه هدف از جنگ جهانی علیه سوریه که با نظارت غرب و اجرای برخی از حکام عرب اجرا شد، نابودی آرزو‌ها، امیدها و مطالبات مردم جهان عرب بود، از آگاهی بسیاری از آحاد ملت از جمله روزنامه نگاران، وکلا، روشنفکران و نهادهای مدنی نسبت به اقدامات اسراییل علیه مطالبات مردم که تبلور آن در موضع گیری رهبری سوری منعکس شده، قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از مقاله خود با اشاره به اینکه نابود کردن موضع فلسطین و تداوم اشغالگری اسراییل در بلندی‌های جولان و جنوب لبنان در عمق تجاوزی قرار گرفته که آمریکا رهبری آن را بر ضد سوریه به نیابت از اسراییل  برعهده گرفته است افزود: برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و رژیم مبارک در مصر فضایی برای موضع آمریکایی-اسراییلی که خواستار تخریب لبنان و مقاومت شریف آن هستند به وجود آوردند.

"المقداد" نوشت: بیشتر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس طی سالیان اخیر هیچ کمکی که باید به طرف فلسطینی برای حمایت از قدس و توقف یهودی سازی ارائه دهند، ندادند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیصل ، مقداد ، سوریه ، اسراییل ، جنگ ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار