وزیر دولت امارات اعلام کرد که امارات به حمایت سیاسی و اقتصادی به مصر ، پس از انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، وزیر دولت امارات ، روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری الشرق الأوسط ،گفت : امارات پس از انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز به ارائه حمایت‌های سیاسی و اقتصادی به مصر ادامه خواهد داد.

"سلطان جابر"، وزیر دولت امارات همچنین گفت : کشورش انتخابات ریاست جمهوری مصر که در روزهای 26 و 27 ماه می جاری برگزار می‌کردد را نقطه شروعی جدید به حساب می‌آورد.

گفتنی است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و از جمله امارات ، میلیاردها دلار پس از برکناری مرسی از ریاست جمهوری در جولای گذشته ، به مصر به صورت مالی و تولیدات نفتی کمک کرده اند.

شایان ذکر است  است که هر کسی که به ریاست جمهوری مصر برسد ، برای نجات اقتصاد متزلزل مصر که طی 3 سال تنش های سیاسی پس از سقوط حسنی مبارک در 2011 دچار خسارت‌های فراوان شده است ، به کمک‌های بیشتری این چنینی نیازمند است.

"عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع سابق مصر و نامزد ریاست جمهوری گفته است : در صورتی که به پیروزی برسد ، بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ادامه کمک‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس برای سرمایه‌کذاری بر روی پروژه های بزرگ وی ،که  البته در تبلیغات انتخاباتی اش آن را مشخص نکرد ، تکیه خواهد کرد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار