استاندار اردبیل گفت: بزرگترین کارخانه فرآوری معدن در مشگین‌شهر احداث می شود.

مجید خدابخش امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل وجود سه زون را یادآور شد و اظهار داشت: در کنار کشاورزی و گردشگری به عنوان دو محور اصلی توسعه استان تجارت خارجی و صنعت و معدن نیز ظرفیتی بی‌نظیر است که ما باید از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم تا این حوزه‌ها رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: اصلاً دولت قرار نیست به صورت مستقیم در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند بلکه وظیفه دولت ایجاد و تامین زیرساخت‌ها است تا واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ راه‌اندازی شود.

استاندار اردبیل از جذب سرمایه‌‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس و آهن در مشگین‌شهر خبر داد و افزود: این سرمایه‌گذاری تا هفته آینده با یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعالیتش را آغاز می‌کند و قرار است برای سه هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کند و در مدت دو سال با تامین زیرساخت‌ها همچون برق و راه مناسب این کارخانه راه‌اندازی شود.

خدابخش از حل مشکل سرمایه‌گذار حاضر در گرمی با نام شیر‌آلات قهرمان خبر داد و گفت: این کارخانه امسال و با بهره‌برداری از فاز اول بستر اشتغال یک هزار نفر را فراهم می‌آورد اما به شکل کامل با تکمیل این کارخانه فرصت اشتغال 3 هزار نفر شکل می‌گیرد.

وی در ادامه حضور بخش خصوصی را نیازمند حمایت همه‌جانبه دانست و تاکید کرد: وظیفه استاندار و مدیران خدمتگزار به عنوان نمایندگان عالی دولت توسعه همه‌جانبه استان است اما پیش نیاز این توسعه پایدار توسعه فرهنگی است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.