ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) با حضور ده ها شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و شش کشور خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی و معدن: در این نمایشگاه حدود 200 شرکت داخلی و خارجی درچهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآروری و صادرات،جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و به نمایش عموم خواهند گذاشت. 

آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، چین، ترکیه ، کویت ، روسیه ، برزیل و هند کشورهائی هستند که شرکت ها و نمایندگی های آنها در ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی،  معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) حضور خواهند داشت البته پیش بینی می شود این تعداد کشور در روزهای آینده افزایش یابد. 

نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی،معدن،ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) یکی ار نمایشگاههای مهم بین المللی جهان است که امسال بیش از سال های گذشته مورد استقبال کشورها و هیئت های خارجی قرار گرفته است به نحوی که تا کنون حضور ده هیئت خارجی از کشورهای مختلف جهان برای بازدید از این نمایشگاه برنامه ریزی و مشخص شده است.  

برپائی پاویون های استانها در محل نمایشگاه ، برگزاری پنج کنفرانس و نشست تخصصی، برگزاری تورهای بازدید از معادن استان های مختلف و برنامه تورهای استانی برای بازدید از نمایشگاه، بخش از برنامه های  جانبی ششمین نمایشگاه سنگ و معدن است . 

در ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی،  معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) ، دست‌اندرکاران داخلی صنعت سنگ کشور اعم از معدنداران،کارخانجات فرآوری، سازندگان ماشین‌آلات و ابزارآلات، صادرکنندگان و همچنین رؤسای انجمن‌های سنگ و هیأت‌های تجاری کشورهای صاحب نام در این صنعت و کلینیک‌های ساختمانی؛ حضوری پررنگ خواهند داشت.

تعداد شرکت های حاضر در ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی،  معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) نسبت به سال گذشته  تاکنون حدود 30 درصد رشد یافته است .
 
حضور پررنگ رسانه‌ها، نشریات و تشکل‌ها، یکی از شاخص های دیگر این دوره نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، حضور پررنگ رسانه‌ها، نشریات و تشکل‌ها است. 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی،  معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014)؛ از 27 تا 30 خردادماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد. 

سنگ و فعالیت بر روی سنگ در ایران سابقه 4 هزار ساله دارد . جمهوری اسلامی ایران دارای ذخایر عظیم انواع سنگ های مختلف تزیینی است به نحوی در حال حاضر ، ایران چهارمین ذخایر بزرگ معدن های سنگ جهان رو  در اختیار دارد. باید به این هم اشاره کرد که درسال 1368 فقط 330 معدن در کشور وجود داشت اما امروز  در کشورمان هزار و 800 معدن با 600 کارخانه مخصوص سنگ های معدنی وجود دارد. 

با همه این وجود سهم ما از صادرات سنگ های تزیینی ناچیز است . صادرات سنگ خام و سنگ فرآوری شده کشورمان حدود 250 میلیون دلار است که از این رقم 170 میلیون دلار برای صادرات سنگ خام و حدود 70 میلیون دلار هم صادرات سنگ های فرآوری شده است . البته برنامه ریزی شده در یک برنامه 5 ساله این رقم  به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.  
 
انتهای پیام/
 
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار