وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از مراكز آموزشي درماني بعثت، اكباتان، دارالايتام مهديه و مركز MRI مهديه همدان بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دكتر سید حسن هاشمي در دومین روز از سفر خود به استان همدان؛ از مركز آموزشي درماني بعثت و بخش‌هاي مختلف اورژانس شامل تحت نظر، بستري و سرپايي، ترخيص و بخش جراحي 3 بازديد كرد و از نزديك در جريان اجراي طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت.

وي در بازديد از واحد ترخيص مركز آموزشي درماني بعثت با مسئول ترخيص مركز به گفتگو پرداخت و با بررسي صورتحساب‌ها، از اجرايي شدن طرح تحول نظام سلامت و كاهش پرداختي‌هاي مردم اطلاع يافت.

دكتر هاشمي همچنين از مركز آموزشي درماني اكباتان  و  بخش‌هاي اورژانس تحت نظر، قلب زنان و اميد 2 آي‌سي‌يو بازديد كرد.

گفتنی است: در حاشيه اين بازديدها؛ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شاهد استقبال و شور و شوق و ابراز رضايت مراجعان برای اجراي طرح تحول نظام سلامت بود و همچنين تعدادی از مراجعین در فضایی صمیمی مشکلات خود را با وزیر بهداشت در میان گذاشتند.

تاکید وزير بهداشت بر گسترش طب سنتي در دانشگاه علوم پزشكي همدان

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با حضور در دانشگاه علوم پزشكي همدان اظهار داشت: با توجه به تحولات منطقه بايد به زيرساخت‌ها بيش از پيش توجه شود تا ايران بتواند نقش ممتازي در منطقه و جهان ايفا كند.

دكتر هاشمي با اشاره به همدلي موجود بين مسئولان دانشگاه علوم پزشكي همدان، گفت: بايد از فضاي موجود براي پيشرفت دانشگاه استفاده كرد.

وزير بهداشت بر اهميت گسترش طب سنتي در دانشگاه علوم پزشكي همدان تأ‌كيد كرد و افزود: قرارگيري آرامگاه بوعلي‌سينا، پتانسيل بالقوه‌اي براي گسترش طب سنتي در شهر همدان است.
دكتر هاشمي طب سنتي را طبي ساده اما موثر خواند و افزود: دانشگاه طب سنتي بايد از ابتدا با بهره‌مندي از اساتيد علاقمند و بنام و به صورت صحيح و اصولي راه‌اندازي شود.

وي بر ضرورت ساماندهي عطاري‌ها تاکید کرد و گفت: طبابت و تجويزهاي نادرست در برخی از عطاري‌ها باعث بروز برخی از مشکلات می شود و بايد با برنامه‌ريزي مناسب، ايجاد و راه‌اندازي مراكز طب سنتي و استفاده از پزشكان مجرب اين مشكل برطرف شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص طرح مقيمي پزشكان اظهار داشت: براي اجراي طرح مقيمي پزشكان به دانشگاه‌ها زمان داده شده تا طرح به درستي اجرا شود.

برگزاري جلسه هيئت امناي دانشگاه با حضور وزير بهداشت

جلسه هيئت امناي دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز  با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد.

بنابر این گزارش، دكتر سيد حبيب‌اله موسوي ‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ابتدا گزارشی از عملکرد این دانشگاه ارائه کرد و با اشاره به وجود 16 مركز آموزشي درماني و بيمارستان‌هاي تابعه دانشگاه در خصوص تربيت دانشجو در رشته‌هاي مختلف و آمار اعضاي هيئت علمي دانشگاه توضيحاتي داد.

وي طرح تحول نظام سلامت را مهمترين برنامه اجرايي در سال جاری اعلام كرد و افزود: در 15 روز نخست اجرای این طرح در بیمارستان‌هاي مجری طرح در استان همدان، تعداد 7720 بیمار بستری ترخیص شده و یارانه سلامت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در همین مدت، تعداد 596 زایمان طبیعی، شامل این طرح و کاملا رایگان انجام شده است. علاوه بر این، از سهم 53میلیارد ریال هزینه درمانی بیماران بستری در 15روز نخست اجرای طرح، سهم پرداختی بیماران حدود 5 میلیارد ریال، سهم یارانه 7 میلیارد ریال و مابقی بر عهده بیمه بوده است. بدین ترتیب، بیماران تنها حدود 9.6 درصد از هزینه‌های نهایی درمان خود در بیمارستان را پرداخت کرده‌اند، در حالی که سهم یارانه پرداختی، حدود 13.5درصد بوده است به عبارت ديگر در این مدت کوتاه، 13.5 درصد از پرداختی جیب مردم کاهش یافته است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان سپس در خصوص نظام‌مند كردن برنامه استراتژيك دانشگاه، طراحي سامانه برنامه‌ريزي عملياتي، شروع مرحله دوم طرح هدفمندي، پيگيري راه‌اندازي رشته‌هاي جديد، انتشار مجلات جديد، ايجاد مركز آموزش‌هاي الكترونيك دانشگاه، توسعه خدمات درماني و بهداشتي و سلامت و غذا و دارو و جذب و توزيع متخصصان مطالبي بيان كرد.

وي از برنامه‌ها و پروژه‌هاي اصلي و بزرگ دانشگاه در سال جاري به طرح تحول نظام سلامت، افتتاح بيمارستان فرشچيان، بيمارستان در حال احداث اكباتان، ساختمان ستاد دانشگاه، دانشكده طب سنتي، دانشكده فناوري‌هاي نوين، گسترش رشته‌هاي كارشناسي ارشد، دكتراي Ph.D، تخصص پزشكي و فوق تخصص پزشكي، جذب دانشجوي خارجي، جذب دستيار تخصصي خارجي و گسترش گردشگري سلامت اشاره كرد.

افتتاح سالن همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشكي با حضور وزیر بهداشت

براساس این گزارش، وزير بهداشت در ادامه سفر خود به شهرستان همدان سالن همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشكي همدان را افتتاح کرد.

برپایه این گزارش، عمليات اجرايي سالن همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشكي همدان از سال 87 در زيربناي 2 هزار متر آغاز شده است .

گفتنی است: تعداد طبقات پروژه 3 طبقه با ظرفيت 700 نفر است. تاكنون مبلغ 4 ميليارد و 600 ميليون تومان شامل 4 ميليارد تومان از محل منابع داخلي دانشگاه و 600 ميليون تومان از منابع استاني براي اين پروژه هزينه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.