سرهنگ محمد حجازی، سخنگوی رسمی سرلشکر بازنشسته خلیفه حفتر ، فرمانده عملیات نظامی کرامت لیبی، از کشف یک کامیون پر از مواد منفجره تی ان تی در نزدیکی بنغازی( شرق لیبی) خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرهنگ محمد حجازی، سخنگوی رسمی سرلشکر بازنشسته خلیفه حفتر ، فرمانده عملیات نظامی کرامت لیبی، از کشف یک کامیون پر از مواد منفجره تی ان تی در نزدیکی بنغازی( شرق لیبی) خبر داد.

حجازی گفت: این کامیون از شهر درنه در شرق به سمت شهر بنغازی در حرکت بود که شب گذشته نیروهای اطلاعاتی ما موفق شدند کامیون را در نزدیکی دروازه برسس در بنغازی شناسایی کنند و به دام  بیندازند.

وی با بیان اینکه هدف از تجهیز این کامیون به تی ان تی، عملیات خرابکارانه در بنغازی بود، افزود: راننده کامیون بازداشت شد، این راننده وابسته به گروههای تندرو در درنه است و تحقیقات از او ادامه دارد.

محمد حجازی پیش بینی کرد: گروههای تندرو و تروریست در برابر عملیات نظامی اخیر واکنش نشان خواهند داد در نتیجه در روزهای آینده ممکن است انفجارها و عملیات انتقامجویانه متعددی را از طرف گروههای تندرو در کشور شاهد باشیم.

 این اتفاقات به ویژه در اماکنی چون شهر درنه بیشتر خواهد بود ،هر چند ما روز شنبه عملیات پیشگیرانه ای را در این شهر آغاز کرده ایم.

وی درباره شرایط میدان های درگیری گفت: نیروهای تحت امر ژنرال حفتر با تشکیل اتاق عملیات سری اوضاع میدانی را در مناطق پرخطر چون درنه، تحت نظر  دارند و در صورت لزوم ضربات لازم را به اهداف مورد نظر وارد خواهند کرد.

سرهنگ محمد حجازی افزود: ما درگیری های زمینی را از روز جمعه گذشته آغاز کرده ایم اما برخی از تاکتیک ها موجب شد تا این نوع درگیری ها را به تاخیر بیندازیم. برخی از مناطق در لیبی صعب العبور است ، چنین اماکنی تنها در فرصت کافی و با عملیات زمینی پاک سازی خواهد شد.

سخنگوی خلیفه حفتر افزود: پس از وارد آوردن ضرباتی به مناطق استقرارگروههای تندرو در درنه، هواپیماهایی را برای بررسی اوضاع میدانی این شهر، به ماموریت فرستادیم.

حجازی افزود: 45 درصد از درگیری هایمان را با گروههای تندرو به پایان برده ایم و تا شر این سرطان لعنتی را از سر کشور کم نکنیم نبرد ادامه دارد در نتیجه نبرد ما با گروههای تروریستی از نظر زمانی نامحدود است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، لیبی ، حفتر ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار