یکی از پروژه‌های عظیم کشف اسرار اعماق اقیانوس در اثر جریان آب کاملاً نابود شد و باعث بهت و حیرت کارشناسان سازنده‌اش گردید.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعلام نموده‌اند گرانقیمت‌ترین وسیله‌ی ماجراجویی در اعماق دریا که روباتی به نام nereus بوده است به صورت ناتمام به اتمام رسیده است.


 
گفتنی است، این وسیله که یک نوع زیردریایی روباتیک بوده است تحت تأثیر فشار زیاد آب در یک گودال در شمال شرقی آب‌های اطراف کشور نیوزیلند مچاله و از کار افتاده است.


 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بوده است این روبات به ماجراجویی در اعماق اقیانوس و کشف موارد جدید و نمونه‌برداری از کف اقیانوس بپردازد که فشار زیاد آب در عمق 10 کیلومتری از سطح آب مانع این رخداد شده است.


 
گودال kermadec در شمال شرق نیوزیلند دومین گودال عمیق اقیانوسی در جهان است که عمق آن به حدود 32 هزار و 963 متر می‌رسد.


 
کارشناسان تنها حدود 9 ساعت این روبات زیردریایی را در اختیار داشتند اما ادعا می‌کنند در همین بازده‌ی زمانی محدود اطلاعات ارزشمندی در خصوص اسرار اقیانوس بدست آورده‌اند.
 
این روبات گرانقیمت توسط کنترل از راه دور و نیروی انسانی کار می‌کرد و اتصال آن به سطح اقیانوس از طریق کابل فیبرنوری صورت می‌گرفت که در اثر مچاله شدن ارتباط آن به یکباره با واحد کنترل قطع شده و تنها کارشناسان موفق به خروج بدنه‌ی مچاله شده آن شده‌اند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار