نشست هماهنگی مدیریت بحران استان های زاگرس نشین دقایقی قبل در سرسرای اجتماعات استانداری ایلام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ این نشست با حضور ˈمحمدفرید لطیفیˈ معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران، ˈمصطفی کیاکجوریˈ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان جنگل ها و مراتع کشور و ˈمحمدرضا مرواریدˈ استاندار ایلام در حال برگزاری است.
مدیران بحران هفت استان زاگرس نشین شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام در این نشست حضور دارند.
بررسی وضعیت خشکیدگی درختان حوزه زاگرس و بویژه جنگل های بلوط این منطقه و اتخاذ راهکارهای لازم برای مقابله با این تهدید زیست محیطی از مهم ترین برنامه های این نشست در ایلام است.
جنگل های زاگرس شش میلیون هکتار از گستره جنگل های کشور را به خود اختصاص داده است که از این مقدار یک میلیون و 130 هزار هکتار دچار خشکیدگی شده اند.
12 میلیون و 708 هزار اصله نهال از درختان بلوط جنگل های زاگرس در کشور با پدیده خشکیدگی مواجه اند.
ایلام با 50 درصد بیشترین میزان خشکیدگی درختان بلوط را بین استان های زاگرس نشین کشور دارد.
پدیده خشکیدگی و آلودگی درختان بلوط منطقه زاگرس در چهار دامنه از 25 درصد تا 100 آلودگی تقسیم بندی شده که شوربختانه در استان ایلام هر چهار دامنه با پراکنش گسترده دیده می شود.
از 641 هزار هکتار عرصه های جنگلی ایلام 63 هزار هکتار دچار خشکیدگی شده اند.
خسارت وارده در نتیجه این پدیده زیست محیطی به جنگل های بلوط استان ایلام بیش از 15 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.
جنگل های بلوط استان ایلام در دهه گذشته تحت تاثیر بحران هایی همچون خشکسالی، وجود ریزگردها ، نبود یخبندان و رطوبت کافی و نیز آفات و بیماری های درختان دچار خشکیدگی شده اند. انتهای پیام/ش/ن
 

 

برچسب ها: مدیرت بحران ، جنگل ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.