حجت‌الاسلام اسماعیلیان تصریح کرد: طراحان لباس و مد، صنعتگران و اصناف باید در حوزه لباس و پوشش سرمایه‌گذاری کنند و استادان و محققان مطالعات بنیادی انجام دهند.

 حجت‌الاسلام اسماعیلیان؛ کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با فعالیت‌های قهری و دفعی نمی‌توان مسئله حجاب را اصلاح کرد چرا که با این روش‌ها اگرچه ظاهر جامعه اصلاح می‌شود ولی لایه‌های زیرین جامعه مشکل دارد.
 
وی ادامه دارد: رسانه‌ها و نشریات داخلی وخارجی، فضای سایبری و شبکه‌های ماهواره‌ای در کم‌رنگ کردن عفاف و حجاب تأثیرگذار هستند و ما باید در تقابل آنها فعالیت‌های مطالعاتی چندین ساله را شکل بدهیم تا به نتیجه مناسبی برسیم.
 
اسماعیلیان تصریح کرد: طراحان لباس و مد، صنعتگران و اصناف باید در حوزه لباس و پوشش سرمایه‌گذاری کنند و استادان و محققان مطالعات بنیادی انجام دهند.
 
این کارشناس فرهنگی افزود: گرایش به لباس‌های پوشیده در دبیرستان‌های آمریکا در حال گسترش است و محققان آمریکایی اعلام کردند که دانش‌آموزان در این لباس‌ها راحت‌ترند چرا که مزاحمت کمتری برای آنها ایجاد می‌شود و پوشیدگی جسمی، آسیب‌های شخصیتی را کاهش می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مربوط به بانوان نیست و پوشش مردان هم باید در جامعه اصلاح شود گفت: ثمره عفاف و حجاب، حیا است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار