خبرنگار سی ان ان گفت هیچ نشانه‌ای از هیجان انتخابات دو سال پیش مصر در رأی گیری امروز دیده نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مردم مصر امروز برای انتخاب رئیس جمهور این کشور به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

 این نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور توسط ارتش در سال گذشته است.

 اکنون، عبدالفتاح السیسی، فرمانده بازنشسته ارتش مصر که هدایت این کودتای نظامی را بر عهده داشت، در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده است. رقیب او در انتخابات نیز "حمدین صباحی" است. 

رضا سیاح، خبرنگار شبکه در قاهره گزارش داد بسیاری از مردم معتقدند نتیجه انتخابات از قبل روشن است و عبدالفتاح السیسی، تکلیف نتایج انتخابات را در مدت چند روز مشخص خواهد کرد.

 اجازه دهید در ابتدا به این نکته اشاره کنم که مقامات مصر، گزارش چند ساعت پیش رسانه‌های دولتی این کشور را درباره انفجار بمب دست ساز خانگی در شهر محله الکبری تکذیب کرده‌اند.

 این نیز قطعاً پیام خوبی برای مصری ها است که علاقه دارند انتخابات در صلح و آرامش برگزار شود. امروز و فردا حدود بیست و پنج هزار حوزه رأی گیری در سراسر مصر باز هستند.

 باید گفت امروز هیچ نشانه‌ای از هیجان و تعلیقی که زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مصر وجود داشت، دیده نمی‌شود. علت نیز آن است که بسیاری معتقدند رقابتی در این انتخابات وجود ندارد و پیروزی السیسی از قبل محرز است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، انتخابات ، مصر ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار