معاون رئیس مجلس دومای دولتی روسیه معتقد است مردم اوکراین از بین بد و بدتر، و از بین آنچه در مبارزات انتخاباتی ارائه شد، بد را انتخاب کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازروزنامه "پراودا"؛ "نیکلای لویچیف" معاون رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در اظهار نظر درباره پیروزی پترو پوروشنکو در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به خبرنگار روزنامه "پراودا»" گفت: «پیروزی "پوروشنکو" در دور اول انتخابات، به قول یکی از رأی دهندگان شهر کییف، به این معنا است که مردم اوکراین از بین بد و بدتر، و از بین آنچه در مبارزات انتخاباتی تعجب آور ارائه شد، بد را انتخاب کردند. با توجه به این که حکومت غیر قانونی قبلی کییف توانست قانون اساسی کشور را به قبل برگرداند، مشکل است بگوییم نتایج انتخابات و روند قانون اساسی چقدر موجب آرام شدن اوضاع اوکراین شود. اظهارات پوروشنکو بسیار متناقض است. او از یک طرف می گوید روسیه همیشه کشور دوست و همسایه برای اوکراین مستقل باقی خواهد ماند و از طرف دیگر ابراز تمایل کرده است به دونباس سفر کند و این در شرایطی که این منطقه اعلام استقلال کرده است و اکثر مردم دونتسک و لوهانسک در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند تحریک آمیز است. به همین دلیل باید منتظر بود و دید مشاوران پوروشنکو از آن طرف اقیانوس به او چه می گویند».
معاون رئیس دومای دولتی روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا پوروشنکو منتخب واقعی مردم اوکراین است یا نه، گفت: «ما دور از آن هستیم که بگوییم این انتخابات سالم و شفاف است. از سوی دیگر هر انتخاباتی بهتر از کشتار و جنگ داخلی است، و روسیه نیز ناچار است با واقعیات سیاسی که وجود دارد کنار بیاید. اگر پوروشنکو آماده باشد به عنوان یک مذاکره کننده مسئول در همان چارچوبی که در سخنرانی عمومی خود به عنوان نامزد پیروز ترسیم کرد عمل کند امید می رود که اوضاع را به سمت مثبتی پیش ببرد. و سپس باید گام به گام به جایی حرکت کند که اوکراین کشوری صلح طلب، مستقل و دوست با کشور برادر (روسیه) باشد. باید منتظر بود و دید پوروشنکو چقدر می تواند یک سیاستمدار واقع گرا باشد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار