متخصصان ایرانی با ارائه نرم افزار بومی و تجهیزات شناسایی بیماران مبتنی بر مچ‌بندهای بیمارستانی امکان شناسایی و ارائه سریعتر خدمات بیمارستانی را فراهم کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانبه نقل از  ایسنا، مهرداد حیدرپور، مدیرعامل شرکت با اعلام این مطلب در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایران هلث گفت: این سیستم شناسایی که در سال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته در راستای ارایه خدمات الکترونیک در کلینیک‌ها و مراکز درمانی ایران به طور همزمان به 500 بیمارستان در کشور ارائه شده است که با استفاده از این راهکار مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش می‌شوند ثبت و قابل ردیابی است.این سیستم در خصوص نوزادان نیز قابل استفاده می‌باشد که مشخصات نوزادان نیز بر روی دستبند خصوص نوزاد ثبت می‌شود.

 

 در روش‌های قدیم ازمچ‌بندهایی استفاده می‌شد که بعضا غیر استاندارد و غیر بهداشتی بوده است ولی این مچ‌بندها ضد میکروب و مقاوم در برابر شستشو هستند. این سامانه به چاپگری مجهز است که امکان تهیه مچ‌بندهای شناسایی را در کمتر از دو ثانیه فراهم می‌کند. این راهکار، شناسایی و پذیرش بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان را تسریع و امکان خدمات رسانی بهینه و سریعتر را فراهم می‌کند.

 

وی سرعت چاپ 20مچ بند در دقیقه، وضوح تصاویر 300DPI، ظرفیت حافظه داخلی 8MB و قابلیت اتصال به USB،SERIAL،LAN،WIRELESS را از ویژگی‌های این سیستم عنوان و خاطرنشان کرد: چاپگر مچ بند قادر است تا با گرفتن اطلاعات فرد از سیستم آن‌ها را به روش لیزری و در قالب عکس، بارکد یا ... بر روی مچ بند چاپ کند. این اطلاعات تحت هیچ شرایطی قابل مخدوش کردن نیست و با آب و مواد ضد عفونی کننده از بین نمی رود و آنتی باکتریال می باشد. بیمارستان ها و مراکز درمانی با بهره گیری از این مچ بند که در سه سایز نوزاد و کودک و بزرگسال قابل ارایه است می توانند سرعت و کیفیت خدمات خود را در مراحل پذیرش و شناسایی بیماران افزایش دهند و از نظر امنیتی هنگامی که روی مچ بسته می شود امکان بازکردن و استفاده مجدد را ندارد. و با تلاش متخصصان مبناکارت آریا به زودی مچ‌بندهای دارای تگ RFID و قابلیت ردیابی بیمار در بخش‌های بیمارستان هم ارائه می‌شوند.

 

حیدرپور در ادامه در خصوص دستگاه صدور کارت اظهارداشت: از دیگر خدمات، چاپ بر روی انواع کارت پی وی سی جهت استفاده پرسنل بیمارستان و کارت عضویت بیماران است که قابلیت چاپ دو روی کارت به صورت همزمان تمام رنگی یا به صورت رو تمام رنگ و پشت تک رنگ را دارد. از مشخصات دیگر این دستگاه سرعت بالا، کدگزاری کارت های مگنت، اسمارت بدون تماس به صورت اختیاری و تکنولوژی چاپ مستقیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.