برگزاری گردهمایی فیلم و عکس تبادل اطلاعات و اندیشه میان پیشکسوتان و هنرجویان جدید انجمن سینما جوان است.

امین سپهریان سرپرست دفتر اهواز انجمن سینمای جوان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص هفته‌های فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: با توجه به اینکه هفته‌های فیلم و عکس حدود 10 الی 15 سالی برگزار نشده بود به نوعی به فراموشی سپرده شده بود.

وی ادامه داد: امسال برگزاری هفته‌های فیلم و عکس برای هنرجویان جدید انجمن سینمای جوان خوب بوده چرا که با پیشکسوتان عرصه فیلم و عکس آشنا شده و با آنها در خصوص آثارشان گفتگو می‌کنند.

سپهریان گفت: در این گردهمایی 4 روزه فیلم‌های هنرجویان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و آنها نقاط ضعف و قوت آثارشان را متوجه می‌شوند و در کل این گردهمایی‌ خروجی مثبتی دارد.

سرپرست دفتر اهواز اظهار داشت: حدود 50 فیلم و 250 قطعه عکس از 6 عکس برجسته‌اشان با حضور دیگر عکاسان اهواز نقد و بررسی می‌شود، کارگاه عکس، مستند، عکس طبیعت، عکس پرتره و عکس صنعتی هر روز با حضور دو نفر از پیشکسوتان این عرصه برگزار می‌شود.

وی افزود: کارگاه فیلم توسط مهرداد اسکویی از چهره‌های برجسته کارگردانی فیلم مستند جهان چهارشنبه 9 صبح تا 17 بعد از ظهر برگزار خواهد شد. وی جزء 10 چهره برتر سال دنیا بوده و بهترین مدرس کارگردانی در ایران و جهان است.

سپهریان تصریح کرد: در کنار این گردهمایی نمایشگاه تجهیزات قدیمی و آنالوگ سینما برپا کردیم که نسل جدید که با وسایل دیجیتال کار می‌کنند، این تجهیزات قدیمی سینما را تماشا کنند که فیلمسازان قدیمی با چه سختی برای ساخت یک اثر کار می‌کردند.

سرپرست دفتر اهواز انجمن سینمای جوان بیان کرد: اختتامیه گردهمایی فیلم و عکس پنجشنبه 8 خرداد ماه ساعت 18 در سینما ساحل برگزار خواهد شد. در اختتامیه از مدرسین انجمن، فیلمسازان، عکاسان برجسته و همچنین یک جانباز سینماگر دفاع مقدس تقدیر خواهد شد.

وی در خصوص اینکه هفته‌های فیلم و عکس چقدر تاثیرگذار است برای هنرجویان، اظهار داشت: سعی کردیم که فیلمسازان دوره‌های قبل از انجمن با هنرجویان جدید با یکدیگر تبادل نظر داشته و از تجربیات آنها بهره‌مند شوند و به نوعی هنرجویان جدید جسارتشان بالا برود.

سپهریان گفت: برای گردهمایی فیلم و عکس دفتر استان چهار روز را برای این مراسم با توجه به توانایی پتانسیل فیلمسازان درنظر گرفت که این گردهمایی در دفتر انجمن سینمای جوانان اهواز در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه به سینما دارند می‌توانند در این گردهمایی حضور داشته باشند تا هم با هنرجویان دفترآشنا شده و هم کشف استعدادها شود.

گفتنی است:هفته فیلم و عکس در اهواز از 5 خرداد تا 8 خرداد در دفتر انجمن سینمای جوان اهواز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار