جایگزینی اقلام دارویی ضروری به جای اقلامی که بیماران توان پرداخت آنها را دارند گامی در جهت کاهش میزان پرداخت‌ها از جیب مردم است.

دکتر سید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره انجمن علمی داورسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: پس از تعیین و اعلام تعرفه حق فنی برای داروهای بدون نسخه و آنهایی که پزشک در نسخه تجویز می‌کند، هیچ داروخانه‌ای حق ندارد حتی یک ریال مبلغی اضافه‌تر از آنچه مصوب شده از بیمار دریافت کند. 

وی همچنین در خصوص اقلام دارویی که اخیرا قرار است به فهرست بیمه اضافه شود، اظهار داشت: فهرست دارویی بیمه‌ها یک فهرست مواج است که دائما در حال تغییر و بررسی است. 

وی افزود: در جلساتی که معاونت دارو با روسای سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت رفاه برگزار می‌کند، پس از بررسی‌های کار‌شناسانه داروهایی که قبلا در فهرست هیچ نوع بیمه‌ای نبوده‌اند و فشار مالی زیادی را برای بیمار به دنبال دارند، تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

وی با اشاره به اینکه بودجه سازمان‌های بیمه‌گر اندک است، تصریح کرد: در بررسی کار‌شناسی اقلام دارویی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تشخیص و توافق اعلام می‌شود که یکسری از اقلام که ضرورتی ندارد تحت پوشش بیمه باشند از لیست خارج و نوعی متعادل سازی صورت می‌گیرد. 

عضو هیات مدیره انجمن علمی دارو سازان ایران با بیان اینکه با جایگزینی و تبادل اقلام سعی می‌شود از میزان فشار بر دوش بیماران کاسته شود، خاطر نشان ساخت: تمامی تلاش‌ها در راستای کاهش میزان پرداخت‌ها از جیب مردم است و ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه بار حاصل از تبادل اقلام دارویی را بیمه‌ها متقبل می‌شوند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، بیمه ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار