فیلم سینمایی "خاک و مرجان" به کارگردانی "مسعود اطیابی" و محصول شبکه جهانی سحر جایزه "بهترین اثر نمایشی پنجمین جشنواره اتحاد" را از آن خود کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه  جهانی سحر،  مراسم اختتامیه پنجمین دور از برگزاری جشنواره بین المللی  اتحاد، که شب گذشته ششم خرداد در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، " خاک و مرجان" به تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی جایزه بهترین اثر نمایشی این جشنواره  در موضوع آزاد را برای شبکه جهانی سحر به ارمغان آورد.
 
" خاک و مرجان" که آخرین اثر سینمایی تولید شده در شبکه جهانی سحر است، سال 1391 در افغانستان و ایران تولید شد. این فیلم که مضمونی ضد اشغالگری دارد، داستان مظلومیت مردم افغانستان را به تصویر می کشد.
 
افراطی گری های طالبان و اشغال افغانستان توسط نیرو های نظامی آمریکا، زوج عاشق افغانی را از هم جدا می کند، مرد که تصور می کند همسرش را در  جریان یک انفجار از دست داده، کابل را وداع می گوید و چند سالی را در هرات زندگی می کند. حالا دختر بزرگ خانواده  که باید به خانه بخت برود، بهانه ای می شود تا پدر  و دخترانش دوباره به کابل برگردند و بساط عروسی را برپا کنند.
 
 در میانه جشن عروسی، صدای آشنایی زنی برقع پوش که پسر بچه ای به همراه دارد، مرد را به دنبال او به مسافرخانه ای در کابل می کشاند و ...
 
" خاک و مرجان" با حضور بازیگران شناخته افغانی تولید شده و دیپلم افتخار بخش داستانی  را از چهارمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سال 1392 را نیز در کارنامه خود دارد.
 
این فیلم در بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت.
 
شبکه جهانی سحر نیز پیش از این جوایز دیگری از همین  جشنواره  را برای فیلم های سینمایی تولید  این شبکه برونمرزی  صدا و سیما کسب کرده است. " ستاره سهیل" ( به کارگردانی زنده یاد امیر قویدل)، " راه بهشت" ( به کارگردانی مهدی صباغ زاده ) و " پاریس تا پاریس" ( به کارگردانی محمد حسین لطیفی) و "ناسپاس" ( به کارگردانی حسن هدایت) از جمله این آثار  هستند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.