وزیر امور خارجه ایتالیا روز جمعه ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را در مناطق اشغالی فلسطین مانع اصلی در مسیر برقراری صلح توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزیر امور خارجه ایتالیا روز جمعه ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را در مناطق اشغالی فلسطین مانع اصلی در مسیر برقراری صلح توصیف کرد.

فدریکا موگرینی بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا که موضع ایتالیا نیز است مبنی بر این که ادامه شهرک سازی ها مانع اصلی در مسیر برقراری صلح است تاکید کرد و گفت: اسراییل باید هر چه سریع تر فعالیت های شهرک سازی را متوقف کند.

موگرینی در گفتگو با می کیله سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رم که امروز صورت گرفت افزود ایتالیا از توافق آشتی فلسطینی و تشکیل دولت جدیدی که به سیاست و مواضع محمود عباس رییس این تشکیلات پایبند باشد استقبال می کند.

وی اظهار داشت ایتالیا همه تلاش خود را برای پیشبرد روند صلح در منطقه خاورمیانه بر اساس اصل تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسراییل انجام می دهد.

 موگرینی و کیله در این دیدار مقدمات سفر قریب الوقوع محمود عباس به رم را که قرار است ماه آینده صورت گیرد بررسی کردند. دو طرف همچنین بر سر تعویق زمان برگزاری کمیته مشترک فلسطینی- ایتالیایی به علت همزمانی با سفر محمود عباس به ایتالیا توافق کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار