نشست مشترک ابراهیم فرهاد مدیر شبکه تلویزیونی المنار لبنان و محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تهران برگزار شد.

به گزارش  حوزه  سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ در این نشست که"بلال زعرور" مدیرمرکز بین المللی بیروت، "یوسف زین" مدیر رادیو النور، "بنیل حموده" مدیرشبکه المنار در تهران، یزدان عشیری مدیر ورابط عمومی جشنواره مقاومت و رضا رستگار مدیر بخش چشم انداز جشنواره حضور داشتند، طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون ابعاد و اهمیت بین المللی جشنواره فیلم مقاومت در جهان و منطقه، و واکنش‌­های احتمالی رسانه های غربی و صهیونیستی پرداختند.



خزاعی دبیرجشنواره مقاومت با تشریح ابعاد ملی و بین المللی این حرکت به رویکرد جهانی مفهوم مقاومت و استراتژی جشنواره پرداخت گفت: این جشنواره قدیمی ترین جشنواره فرهنگی و سینمایی انقلاب اسلامی است که سابقه32 ساله دارد و از شش سال قبل با عنوان مقاومت رویکرد و نگاه بین المللی پیدا کرد.

وی ادامه داد: با تغییر نگاه جشنواره، شناسایی و رصد فیلمسازان و جریانات فیلمسازی مستقل دنیا در هدف­گذاری جشنوار گنجانده شد و از آن تاریخ، پروسه مستمری برای این فعالیت ها اتفاق افتاد و در نظر داریم زنجیره ای از فیلمسازان مستقلی که در لوای مفهوم مقاومت می گنجند را گرد آوریم و هنوز تا دستیابی به نقطه ایده ال راه داریم.

به گفته وی، واکنش و عصبانیت برخی رسانه های غربی و رسانه های صهیونیستی از مواضع و رویکردهای جشنواره در دوره پیشین موید نگاه هدفمند و درست جشنواره است و امسال همان نگاه را گسترش دادیم.

خزاعی با اشاره به برگزاری کنفرانس های بین المللی با محور مقاومت و دعوت از فیلمسازان و صاحب نظران مطرح در این حوزه از کشورهای اروپایی و آمریکا، اختصاص بخش عماد مغنیه جشنواره با موضوعات ضد تروریسم، اهتمام به موضوع جریانات تکفیری و توجه ویژه به موضوع مقاومت با مفاهیم غیرغربی آن در سوریه، لبنان و فلسطین، عراق و ... تصریح کرد: شعاع عمل جشنواره در عرصه بین الملل گسترده است و نیاز است با تعامل رسانه های همسو بویژه، شبکه المنار و رادیو النور فضایی فراهم آوریم تا جشنواره با تاثیرات فراگیر بین المللی همراه شود.

برپایه این گزارش، ابراهیم فرهاد مدیر شبکه المنار در این نشست با اشاره به کارکردها و اثرات این جشنواره در خارج از مرزهای ایران گفت: درحقیقت مفهوم مقاومت باید فراگیر باشد و حوزه های مختلف فعالیت های مردمی، اعم از فعالیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای را در بر بگیرد و هرچه بتوانیم مبحث مقاومت را گسترده تر نماییم قطعا، افراد زیادتری را درکنارمان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رسانه های غربی کوشیدند تا مفهوم مقاومت را تحریف نمایند. مقاومتی که تبدیل به ابزار و سلاحی برای کشورهای اسلامی و جریانات انقلابی جهان اسلام شده با تلاش رسانه های صهیونیستی و غربی مورد دستبرد مفهومی قرار گرفته است.

مدیر شبکه تلویزیونی المنار تصریح کرد: باید بکوشیم با کمک حرکت های فرهنگی و جشنواره ها و با یاری رسانه ها اجازه ندهیم مفهوم مقاومت تحریف شود. در این مسیر شبکه تلویویزونی المنار و رادیو النور در ارکان مهمی هستندکه در جهت پیاده سازی و عملیاتی کردن این مفهوم می کوشند.

وی اضافه کرد: هر عمل و اقدامی درحوزه مقاومت قابل قبول و مبارک است. مقاومت مفهوم گسترده و بزرگ است و هر قدر تلاش کنیم برای تبیین و گسترش آن باز هم کم است و در مقابل رسانه های غربی و صهیونیستی هجمه هایی را علیه آن انجام می دهند.

ابراهیم فرهاد ادامه داد: معتقدم که اصطلاح مقاومت مختص ما و منطقه ماست و برای تعمیم مفهوم و محتوای آن به سایر نقاط جهان نیاز است اصطلاح بزرگ تر و جامع تری پیدا کنیم.

وی گفت:باید از طریق رسانه های منطقه ای و مستقل دنیا به شناسایی ابعاد گسترده و اهمیت این مفهوم بپردازیم و در این مسیر شبکه المنار از هیچ کوشش و کمکی دریغ نخواهد کرد.

مدیر شبکه المنار لبنان عنوان کرد: ما دوست داریم ارتباط با جشنواره گسترده، مستمر و متداوم باشد تا بتوان کارهای نتیجه بخشی را رقم زد. در زمینه تبادل برنامه ها ما آمادگی داریم به صورت وسیعی در کنار مجریان جشنواره باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.