رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک باید با مارپیچ منفی نرخ اندک تورم در کشورهای اتحادیه اروپا مقابله کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، "ماریو دراگی" رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: نرخ اندک تورم می تواند باعث افول اقتصاد کشورهای اروپایی شود و این بانک آمادگی دارد تا در صورت نیاز، اقدام به خرید گسترده اوراق قرضه کند و بدین وسیله از کاهش بیشتر نرخ تورم جلوگیری به عمل آورد.

این اظهارات که از سوی دراگی در یک کنفرانس مالی در پرتغال مطرح شد، دورنمای اقدام بانک مرکزی اروپا را با هدف تحریک روند کند بهبود اقتصادی در نشست آینده شورای حکام این بانک تقویت کرد. نشست آینده شورای حکام بانک مرکزی اروپا قرار است در تاریخ پنجم ماه ژوئن برگزار شود.

پیش بینی می شود از مهمترین مسائلی که در این نشست بررسی شود، روند کند بهبود اقتصاد در 18 کشور عضو منطقه یورو باشد. موضوع احتمال قوی ابتلای اقتصاد اروپا به تورم منفی نیز از دیگر مسائلی است که به احتمال زیاد در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند به عقیده آنها، بانک مرکزی اروپا در نشست ماه ژوئن خود به احتمال زیاد نرخ بهره بانکی را از رقم کنونی 0.25 درصد باز هم کمتر خواهد کرد.

همچنین بانک مرکزی اروپا ممکن است برای مبالغی که دیگر بانک ها در آن سپرده گذاری می کنند، نرخ بهره منفی تعیین و بدین ترتیب آنها را وادار به ارائه وام به متقاضیان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار