بر اساس آمار رسمی، تورم در منطقه یورو در ماه آوریل با افزایش قیمت های مصرف کننده روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس ، آمار رسمی که منتشر شد نشان می دهد تورم در منطقه یورو که 18 کشور در آن عضویت دارند ماه آوریل افزایش یافت،این افزایش در عین حال کمتر از رقمی بود که در بازارها پیش بینی شده بود.

به رغم این افزایش، کمتر اقتصاددانی فکر می کند بانک مرکزی اروپا آمادگی پشتیبانی از طرح دیگری برای تحریک اقتصاد منطقه یورو را داشته باشد.

‌اداره آمار اتحادیه اروپا ، یورواستات ، اعلام کرد قیمت های مصرف کننده در ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد افزایش یافت. قیمت های مصرف کننده ماه پیش از آن 0.5 درصد افزایش یافته بود.

این در حالی است که بازارها تورم 0.8 درصدی را برای ماه آوریل پیش بینی کرده بودند. علت این پیش بینی فرا رسیدن عید پاک بود که اغلب به افزایش قیمت ها می انجامد.

به رغم این افزایش، بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می کنند که تورم در منطقه یورو مجددا در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

با این حال ، بانک مرکزی اروپا معتقد است تورم منفی یا سقوط یکباره قیمت ها بعید است. تورم منفی می تواند روی روند بهبود اقتصادی تاثیر بگذارد زیرا کاهش قیمت ها ممکن است مصرف کنندگان را تشویق کند خریدهای خود را به تاخیر بیندازند و سرمایه گذاران نیز ممکن است تمایلی به سرمایه گذاری نشان ندهند..

پس از اعلام میزان تورم در منطقه یورو ، ارزش یورو در برابر دلار از 1.3790 به 1.3820 دلار افزایش یافت. علت افزایش ارزش یورو در برابر دلار احتمالا این است که معامله گران معتقدند میزان تورم در منطقه یورو آنقدر پایین نیست که بانک مرکزی اروپا را وادار کند مانند سال گذشته طرح محرک اقتصادی دیگری را به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار