کمبود خواب موجب عدم تمرکز، پر خوابی در روز بعد، خستگی مفرط و تغییر در خلق و خوی افراد می‌شود به دلیل اینکه فرد تمرکز لازم را ندارد و نمی‌تواند کارهای دقیق را انجام دهد و در نتیجه تاثیر سویی بر روی امتحانات دانش آموزان می‌گذارد.

 پریسا عدیمی فلوشیپ خواب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جریان خواب به دلیل فعل و انفعالاتی که در مغز صورت می‌گیرد، هورمون‌ها و مواد التهابی‌ و ضد التهابی که در خون موجود است حالت یکپارچه ندارد و از سیکل‌های ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای تشکیل شده است. 
 
وی افزود: برای اینکه حافظه کاملا درست عمل کند باید حتما این سیکل‌ها تکرار شود اگر یک خواب طبیعی را 7.5 تا ۸ ساعت فرض کنیم تا هنگام صبح چهار سیکل خواهیم داشت. 
 
 عدیمی تصریح کرد: اگر کسی کمبود خواب داشته باشد و تحت تاثیر استرس قرار گرفته باشد و در طول شب سیکل خواب ایجاد نمی‌گردد و ممکن است مقدار خواب در شب بعد از آن خیلی زیاد شود. 
 
وی اظهار داشت: با آزمایش‌های مختلفی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام گرفته دانشمندان به این نتیجه رسیده ‌اند که اگر به کمک دارو یا تغییرات در مغز قسمت‌هایی از خواب حذف نماییم موش‌های آزمایشگاهی بعد از چند روز دچار حملات پرخاشگری شده و می‌میرند. 
 
 عدیمی بیان کرد: کمبود خواب موجب عدم تمرکز، پر خوابی در روز بعد، خستگی مفرط و تغییر در خلق و خوی افراد می‌شود و به دلیل اینکه فرد تمرکز لازم را ندارد، نمی‌تواند کارهای دقیق را انجام دهد. 
 
  این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: بعضی از اشخاص هستند که از نظر ژنتیکی می‌توانند با خواب کمتر سازگار باشند. افرادی که به طور متوسط شش ساعت در شب می‌خوابیدند اگر در ایام امتحانات به همین اندازه بخوابند مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید اما فردی که باید هشت ساعت می‌خوابیده تا تمرکز لازم را در زمان امتحان داشته باشد، قطعا هنگامی که خواب کمتری داشته باشد دچار مشکل خواهد شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: امتحان ، خواب ، هورمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار