دادگاه عالی اروپا مستقر در لوکزامبورگ، اوایل ماه جاری (۱۳ مه) در حکمی گوگل را به رعایت آنچه "حق فراموش شدن" نامیده شده، موظف کرد.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، ماجرای خبر شکایت خصوصی از مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک و احضار وی توسط یک قاضی در شیراز و سپس تکذیب این خبر توسط مراجع قضایی چند روزی است که دست مایه سوژه های بحث در فضای مجازی شده است .
احمد عمویی از کاربران فعال در شبکه های اجتماعی مجازی در این باره نظراتی را مطرح کرده که به آن اشاره می کنیم :

دادگستری استان فارس در رسیدگی به شکایت عده‌ای در مورد نقض حریم خصوصی واتس‌اپ و نرم‌افزار اینستاگرام، تشکیل پرونده داده و مدیر  فیسبوک یا وکیل قانونی آن را برای دفاع از خود و جبران مافات به دادگستری این استان فراخوانده است.
بی بی سی تیتر زده : بمب خبری جدید قوه قضاییه ایران: احضار مارک زاکربرگ ، البته گفته شد که دادستان شیراز این خبر که زاکربرگ احضار شده را تکذیب کرده است. اصل خبر را هم ایسنا منتشر کرد و من نفهمیدم که ایسنا تکذیبیه زد یا نه ؟ اینجا :

1- مثل اینکه برخی اصلا حقوق و حقوق بین الملل و این قبیل مسائل را نمی فهمند و فقط بلدم بلدم می کنن!
الان در فرانسه برای شرکت گوگل یک ماجرایی پیش امده که با طرح شکایت یک شهروند اسپانیایی استارت خورده که؛دادگاه عالی اروپا مستقر در لوکزامبورگ، اوایل ماه جاری (۱۳ مه) در حکمی گوگل را به رعایت آنچه "حق فراموش شدن" نامیده شده، موظف کرد. این حکم در پی شکایت یک مرد اسپانیایی صادر شد که می‌گفت جستجوگر گوگل هنوز لینک‌های مرتبط به حراج خانه او در سالها قبل را نشان می‌دهد و این به اعتبار او لطمه می‌زند.
در پی این اعتراض و پیگیری دادگاه عالی اروپایی،به گزارش فایننشیال تایمز، گوگل در پاسخ به حکم دادگاه عالی اروپا سرویس جدیدی راه‌اندازی کرده است که به شهروندان محدوده یورو اجازه می‌دهد درخواست حذف اطلاعات شخصی خود از این موتور جستجو را مطرح کنند.
ویویان ردینگ کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا از تصمیم دادگاه استقبال کرد و گفت این "یک پیروزی روشن برای حفاظت از اطلاعات شخصی اروپایی‌هاست."
کمیسیون اروپایی ابتدا در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد قانونی که به کاربران "حق فراموش شدن" می‌داد را داده بود.
به این ترتیب گوگل باید بعضی از جستجوها را ویرایش کند به طوری که با دستور اروپا برای حفاظت از داده‌های شخصی مطابقت داشته باشد.
دادگاه در متن این حکم آورده است مردم حق دارند اطلاعات‌شان از گوگل حذف شود اگر این اطلاعات "ناکافی، نامربوط یا مربوط به گذشته‌ای باشد که دیگر صادق نیست."

2- استرداد مجرمین در اصطلاح حقوقي : به مجموعه اقداماتي گفته مي‌شود كه براي برگردانيدن مجرم از كشور محل سكونت به كشور محل وقوع جرم صورت مي‌گيرد.
مبنی استرداد مجرمین بالترتیب ذیل برشمرده میشوند:
·معاهدات موجود بين دولتها.
·قوانين داخلي كشورها.
·اصول كلي حقوق.
·عرف و عادات بين‌المللي.
·شرط معامله متقابل است.

3-بنظر من این جناب قاضی فردی مطلع بوده که می دانسته واتس آپ و ایستاگرام هر دو تحت مدیریت فیسبوک هستند و ورود دستگاه قضا برای مقابله با سرویسهای اینترنتی بین المللی بدین شکل، اقدام نو و خوبی است و قطعا شاکیان خصوصی زیادی هست.

4- الان اگر یکی از سرویس دهندگان خدمات اینترنتی در داخل، شاکی پیدا کند و فردی طرح دعوا نماید، قاضی نباید مسئول آن سرویس دهنده را بخواهد ؟

5- خدا انصاف بده.



برچسب ها: گوگل ، احمد ، عمویی ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار