وزارت امورخارجه سودان در بیانیه‌ای خبر هدف قرار گرفتن عربستان سعودی به وسیله سامانه موشکی ایران در سواحل دریای سرخ را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه النهار لبنان؛وزارت امورخارجه سودان انتشار خبر هدف قرار گرفتن منافع عربستان سعودی به وسیله سامانه‌های موشکی ایران در سواحل دریای سرخ که خارطوم با استقرار آن مخالفت کرده، را تکذیب کرد.

وزارت امورخارجه سودان روز شنبه این بیانیه را پس از انتشار اظهاراتی از وزیر امورخارجه این کشور در روزنامه الحیات عربستان که گفته بود: سودان با پیشنهاد ایران برای استقرار سامانه موشکی در ساحل دریای سرخ که توانایی هدف قرار دادن منافع عربستان را داراست مخالفت کرده، منتشر کرد.

وزارت امور خارجه سودان در بیانیه خود آورده است: سخنان "علی کرتی" به هیچ وجه اشاره‌ای به هدف قرار گرفته شدن منافع عربستان سعودی توسط سامانه‌های موشکی ایران نداشته است و از سامانه‌های موشکی سخن گفته که به حمایت از سواحل سودان مبادرت کرده و هدف تهاجمی نداشتند.

دستگاه دیپلماسی سودان همچنین گزینه استقرار سامانه‌های موشکی در خاک این کشور را بعید دانست و از انگیزه برخی از کشورهای خلیج فارس برای مطرح کردن این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار