الجزیره نوشت: ایران با برخورداری از پیشرفته ترین سامانه موشکی اس-300 می تواند از مرزهایش به دورترین اهداف شلیک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به بررسی توان موشکی ایران پرداخت. 

در این گزارش آمده است: عربستان با جنگ پرهزینه اش علیه یمن، به تنش ها در حاشیه خلیج فارس دامن زده است. از سویی دیگر، مداخله نظامی روسیه در سوریه با هدف حمایت از اسد – رئیس جمهور این کشور – به تقویت جایگاه ایران در دمشق منجر خواهد شد. این موضوع به طور قطع تهدیدی برای حکومت های سلطنتیِ حوزه خلیج فارس به شمار می رود. 

 در ادامه این گزارش آمده است: دوشنبه این هفته خبرهایی در خصوص امضای توافق موشکی میان ایران و روسیه منتشر شد. این موضوع علاوه بر این که خشم مقامات عربستانی را به همراه خواهد داشت، به تشدید تنش ها در منطقه منجر می شود. نگارنده گزارش مدعی است: با توافق مذکور، ایران از توانایی شلیک به دورترین اهداف از مرزهای خود برخوردار می شود.

سامانه موشکی اس-300، یک سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست و نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای اس-200 به شمار می‌رود. 
 
این سامانه اواخر دهه 1970 (1349) به وسیله شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد و مدل‌های مختلف این موشک در سازمان ناتو با نام‌های سام 10، سام 12 و سام 20 شناخته می‌شوند. این موشک در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شد و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالستیک نیز به آن افزوده شد.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار