تمامی زیرساختها و پتانسیل های لازم برای توسعه صنعت گردشگری سلامت در راستای تحقق اهداف ملی کشور فراهم است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حسن راشکی، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در مورد صنعت گردشگری سلامت ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام پتانسیل‌های لازم را در حوزه گردشگری سلامت داریم و باید در منطقه و جهان اسلام به عنوان اولین کشور پیشرو در صنعت گردشگری سلامت مطرح شویم و بتوانیم در دنیا جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی هدف گردشگری سلامت ایران را جمعیت کشورهای اسلامی و همجوار عنوان کرد و افزود: باید برای صنعت گردشگری فرآیند خاصی را تعریف کنیم و مشخص شود که بیماران خارجی چگونه وارد کشور شده و به آنها خدمات ارائه شود.
 
به گفته وی شهرهای مرزی کشور مانند مشهد، تبریز، ارومیه، زاهدان و اهواز از جمله شهرهایی هستند که در جذب گردشگر سلامت نقش مهمی دارند.
 
در ادامه مهندس محمد کاوه رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز دراذعان داشت : مازندران با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی در بخش گردشگری سلامت و حتی اقامت بعد از درمان نیز می تواند کارساز باشد.
 
وی با اشاره به محل برگزاری کنفرانس علمی و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو تصریح کرد:نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی و داروهای تولید ایران در کنار این کنفرانس علمی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تهیه نقشه راه گردشگری سلامت در مازندران خبر داد و گفت: مازندران قابلیت های بسیاری دارد که میتواند در بخش گردشگری سلامت به جایگاه ویژه ای دست یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، سلامت ، ساختار ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار