مدیر مرکز مطالعات «ابن خلدون» مصر تأکید کرد، برقراری روابط مستحکم و قدرتمند با ایران برای تضمین ثبات منطقه، امری الزامی و ضروری است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«سعد الدین ابراهیم»،‌ مدیر مرکز مطالعات «ابن خلدون» در قاهره ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه ایران و مصر بار دیگر از سر گرفته شود، به ویژه آنکه مردم این دو کشور دارای روابطی عمیق و تاریخی با یکدیگر هستند.

ابراهیم با بیان اینکه قضایا و پرونده‌های بسیاری بر سر راه از سرگیری این روابط وجود دارد، موضع ایران در قبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و بحران‌های موجود میان آنها و بحران سوریه را مهمترین این قضایا و مسایل برشمرد.

وی تأکید کرد که این قضایا نیازمند گفت‌وگو و مذاکره واقعی است تا میزان و حجم واقعی خطرات و تهدیدات و دخالت‌های موجود را بتوان درک کرد، اما فراتر از آن باید زمینه کنار گرفتن مردم دو کشور در کنار یکدیگر را فراهم کرد، به ویژه آنکه در این راه منافع مشترک بسیاری میان دو کشور وجود دارد که زمینه را برای از سرگیری روابط و داشتن روابط مستحکم فراهم می‌کند.

ابراهیم با بیان اینکه ایران و مصر و ترکیه سه کشور قدرتمند منطقه هستند، تصریح کرد: لازم است بین این سه کشور روابطی قدرتمند و مستحکم وجود داشته باشد تا ثبات و استقرار منطقه تضمین شود.

وی در این خصوص خواستار دیدار و گفت‌وگوی طرف‌های مسئول دو کشور در سطح رسمی و برقراری سفرهای مردمی بین دو کشور برای از سرگیری روابط و توسعه و گسترش آن شد.

برچسب ها: روابط ، مستحکم ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.