عاملان شکار یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست لرستان شکارچیان غیر مجازی که در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد اقدام به شکار یک قلاده ماده خرس قهوه ای کرده بودند شناسایی شدند .
آقای بازگیر افزود: ماموران حفاظتی این منطقه زیست محیطی اواخر هفته گذشته با لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه مواجه شدند که یک توله خرس مشغول خوردن باقیمانده لاشه این حیوان بود.
وی با بیان اینکه توله خرس با دیدن ماموران از محل متواری شده بود گفت: براساس بررسی های بعمل آمده ماده خرس کشته شده دارای دو توله تقریبا شش ماه بوده که به دلیل شرایط سنی، نیاز مبرم به حفاظت و نگهداری دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به شکار این ماده خرس و مشاهده توله های آن در منطقه، گفت: مامورین با بررسی محل حادثه و انجام پیگیری های مربوطه، موفق به شناسایی عاملان شکار این ماده خرس در شهرستان سراب دوره شدند.
آقای بازگیر گفت: در بازرسی از منزل متهمان بخش های از اجزای خرس شکارشده و مقداری ادوات شکار از جمله سه قبضه اسلحه و تعداد زیادی فشنگ کشف و ضبط شد.
وی افزود: متاسفانه این افراد بنا به وجود برخی خرافات مبنی بر از بین رفتن برخی امراض با استفاده از گوشت خرس، اقدام به شکار این حیوان کرده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تلاش برای یافتن توله های خرس کشته شده در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد همچنان ادامه دارد،/س
 
برچسب ها: شناسایی ، عاملان ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.