گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که سن سکته قلبی در کشورهای درحال توسعه، با سرعت بیشتری در مقایسه با کشورهای توسعه یافته کاهش یافته است.

داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن، استعمال سیگار، عدم تحرک بدنی و مصرف زیاد چربی، عوامل اصلی گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. 

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی هم در کشورهای درحال توسعه و هم در کشورهای توسعه یافته یک مشکل عمده بهداشتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته با انجام برخی از اقدامات پیشگیرانه، سرعت گسترش بیماری‌های قلبی تا حدودی کاهش یافته، حال آنکه در کشورهای درحال توسعه این چنین نیست. 

رضایی‌منش تأکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که سن سکته قلبی در کشورهای درحال توسعه، با سرعت بیشتری در مقایسه با کشورهای توسعه یافته کاهش یافته است. 

وی گفت: البته بسیاری دیگر از بیماری‌های مزمن نیز در کشورهای درحال توسعه، با سرعت بیشتری درحال شیوع و گسترش هستند. 

رضایی‌منش خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای درحال توسعه، همچنان درگیر بیماری‌های عفونی و واگیردار نیز هستند که این بیماری‌ها همراه با بیماری‌های مزمن، مشکل این کشور‌ها را در زمینه‌های بهداشتی و درمانی و حتی اجتماعی و اقتصادی بیشتر کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار