مدیرکل انتقال خون استان البرز بر ضرورت همکاری بخش خصوصی برای برگزاری جشن چهل سالگی انتقال خون تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر حسن حسینی اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 15 هزار نفر در استان البرز به صورت مستمر خون خود را اهدا می‌کنند.

وی افزود: اهداکنندگان مستمر کسانی هستند که در هر سال حداقل دو بار به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و موفق به اهدای خون شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: خون اهداء کنندگان مستمر جزء سالم‌ترین خون‌ها است بنابراین انتقال خون استان البرز تلاش دارد با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه تعداد اهداءکنندگان مستمر خون را افزایش دهد.

وی ادامه داد: افزایش تعداد اهداءکنندگان خون در جامعه همانند بسیاری از موضوعات نیازمند فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب در این حوزه است.

حسینی تصریح کرد: یک فرد به طور تقریبی می‌تواند از 18 سالگی اهدای خون خود را آغاز و این روند را تا سن 60 سالگی ادامه دهد.

مدیرکل انتقال خون استان البرز افزود: برخی تصور می‌کنند با اهدای خون سلامت جسمی آنها به خطر میافتد و سیستم عمومی بدنشان دچار ضعف میشود اما این تصور درمورد90 درصد افراد اشتباه است.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که به طور مستمر خون اهدا می‌کنند بدنشان در شرایط بحرانی از جمله تصادفات رانندگی مقاومتر است چراکه سیستم ایمنی بدن آنها به از دست دادن بخشی از خون عادت دارد.

مدیرکل انتقال خون استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جشن چهل سالگی انتقال خون در نیمه اول مرداد، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده بناست این جشن به مدت یک هفته(9الی 15) مرداد ماه در استان البرز برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: بدون شک در طول این جشن برنامه‌های متنوعی از جمله تقدیر از اهداءکنندگان مستمر خون استان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: به دلیل محدودیت‌های اعتباری انتقال خون از بخش خصوصی انتظار می‌رود این نهاد را برای برگزاری هرچه بهتر این جشن یاری رساند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: البرز ، خون ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.