برزیل به عنوان میزبان بیستمین دوره از رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2014 تاکنون مبلغی بالغ بر 14 میلیارد دلار هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران برزیل به عنوان میزبان جام جهانی 2014 برای برگزاری خوب مسابقات فوتبال بیش از 14 میلیارد دلار هزینه کرده است. بازسازی و ساخت ورزشگاه‌های   جام جهانی، توسعه زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های لجستیکی و امنیتی از جمله هزینه‌هایی است که میزبان جام جهانی فوتبال 2014 برای آن هزینه کرده است.

فیفا نیز پیش از این مبلغ 6/221 میلیون دلار به کمیته برگزاری جام جهانی برزیل پرداخت کرده است. گفته می‌شود فیفا مبلغ بیشتر نیز به کشور پرداخت خواهد کرد.

شبکه‌های تلویزیونی اروپایی نیز با پرداخت حدود 7/1 میلیارد دلاری رقم بالایی را به فیفا پرداخت کردند. شش حامی مالی نخست فیفا شرکت‌های آدیداس،کوکاکولا، شرکت هواپیمایی امارات، شرکت خودروسازی هیوندای و شرکت‌های سونی و ویزا در مجموع سالانه 125/177 میلیون دلار به فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) پرداخت می‌کنند تا فیفا بتواند حمایت مالی خود را از کشور میزبان داشته باشد.

گفته می‌شود مسابقات جام جهانی 2014 برزیل به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان و گرانترین رقابت‌های تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

اولین دیدار تیم ملی ایران با نیجریه رقم می‌خورد

جام جهانی 2014 برزیل 22 خرداد با دیدار کرواسی و میزبان جام جهانی 2014 در ورزشگاه آرنا کورینتیاس شهر سائوپائولو آغاز می‌شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان اولین دیدار خود را با تیم ملی نیجریه در 26 خرداد و در ساعت 23 و 30 دقیقه برگزار می‌کند. همچنین شاگردان کارلوس کی‌روش 31 خرداد ماه به مصاف تیم ملی فوتبال ارژانتین خواهند رفت این دیدار در ساعت 23 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

تیم ملی کشورمان در ادامه رقابت‌های جام جهانی با تیم بوسنی و هرزگوین در 4 تیر و در ساعت 19 و 30 دقیقه بازی می‌کند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار