تجارت در منطقه ازاد چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5 برابری را نشان می دهد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از ابتدای سال تا کنون تجارت در منطقه آزاد چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 5 برابری و در بخش صادرات نیز رشد چشمگیری داشته است که این روند نویدبخش افزایش سرمایه گذاری ها در این منطقه است .

مبارکی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه افزود : در همین راستا با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد رشد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری جهت فعالیت در این منطقه استراتژیک بوده ایم.

وی تصریح کرد : در سال جاری تعداد 40 شرکت با مسئولیت محدود، سهامی خاص و تعاونی به ثبت رسیده است .

وی سواحل مکران را نقطه ای امن برای توسعه مراکز تولید و صادرات منطقه عنوان کرد و تصریح کرد : سواحل مکران از لحاظ موقعیت راهبردی بهترین منطقه جهت ترانزیت کالا از بنادر دریای عمان به کشورهای محصور در خشکی و بالعکس خواهد بود و منطقه آزاد چابهار در این بخش توجهات زیادی برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از بندر چابهار به عنوان بندر بین المللی نموده است.

وی خاطرنشان کرد : این سواحل علاوه بر آنکه می تواند به عنوان ابزاری برای بالفعل نمودن پتانسیل های تولید و صادرات منابع معدنی کشور نقش اساسی ایفا نماید می تواند به عنوان یک منطقه پشتیبانی ویژه برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان در نظر گرفته شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ابراز امیدواری کرد با سیاست های دولت تدبیر و امید در جذب سرمایه گذاری و همت و هم افزایی همکاران شاهد رشد و رونق این منطقه در بخش های مختلف گردیم.

  انتهای پیام /ش/ن

برچسب ها: رشد ، تجارت ، منطقه ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.