دو مستند « مادرم منیژه معدن کاراست » ساخته مهدی گنجی و « زنگ انشاء » ساخته داوود بابا رحیم از شبکه مستند پخش می شوند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ «مادرم منیژه معدن کار است » که در اختتامیه ششمین جشنواره "سینما حقیقت" جایزه ای ویژه ای را به منیژه ابن عباسی سوژه مورد نظر فیلم به خود اختصاص داد درباره زندگی یک بانوی معدن کار است.

در جاده اروميه ، مهاباد معدن سنگي به نام «شيخ معروف» وجود دارد که توسط يک زن موفق اداره مي شود. این زن از پس سختي هاي زيادي برآمده، براي کودکانش هم مادر بوده هم پدر، علاوه بر اينها از پس يک شغل سخت و مردانه برآمده و در کارش پيشرفت هاي زيادي داشته. او تا همين چند سال پيش مثل بقيه کارگران معدن سنگ مي شکست و در دل تخته سنگ ها چاشني انفجاري کار مي گذاشت.

اين گزارش حکايت زندگي شيرزني به نام منيژه ابن عباسي است، باورش سخت است اما اين زن موفق در حال حاضر 62 ساله است و صاحب يک معدن سنگ به نام معدن شيخ معروف ابن عباسي بعد از فوت شوهرش شغل او را در معدن به دست آورد و همه تلاش اش را به کار گرفت تا سرپرست خوبي براي شش فرزندش باشد علاوه بر اينکه او يک مادر موفق است چهارسال هم به عنوان کارآفرين برتر شناخته شد.

مستند کوتاه « زنگ انشا » نیز روایتی است جذاب از خاطرات بچه های یک کلاس که به زیارت امام رضا علیه السلام رفته اند و احساس خود را در قالب انشاهایشان تصویر می کنند.

این دو مستند دوشنبه این هفته ، 12 خرداد ماه ، ساعت 18 و در قالب « فانوس» روی آنتن می روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار