وزارت بهداشت از تمهیدات صورت گرفته بهداشتی برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

مهندس محسن فرهادی رئیس اداره بهداشت و مواد غذایی و بهسازی اماکن وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مشابه سالهای قبل اقدامات بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در روزهای 13 و 14 خرداد در مرقد امام راحل و در مسیر حرکت زائران به سمت مرقد مطهر انجام می شود.

وی با بیان این که از اوایل هفته بازرسی از محل طبخ و توزیع غذا در حرم امام خمینی(ره) توسط بازرسین آغاز شده است، افزود:طبق تمهیدات صورت گرفته کاروان هایی که به سمت مرقد امام (ره) در حال حرکت هستند حتما یک بازرس بهداشت محیط در کاروان خود دارند.

وی ادامه داد:در محدوده حرم هم اکنون بازرسین حضور پیدا کرده اند و آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی و  پسماندهای آب فاضلاب و یخ را تحت کنترل دارند.
طبق هماهنگی های صورت گرفته مرکزی راه اندازی شده تا یخ به صورت لیوانی تولید کند و در اختیار زائران قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز 14 خرداد آب معدنی به صورت بطری شده در بین زائرین توزیع می شود، عنوان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی چادرهایی به منظور ارائه خدمات درمانی برپا کرده اند که در صورت لزوم زائرین می توانند برای دریافت خدمات اضطراری درمانی به این چادرها مراجعه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.