شهردار کاشان گفت: نخستین سرای محله با نام سردار شهید علی معمار در منزل شخصی این سردار نامدار دوران دفاع مقدس در کاشان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید محمد ناظم رضوی سه‌شنبه‌شب در این آیین اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان قرار داریم، نخستین سرای محله در منزل منسوب به سردار شهید علی معمار در محله دومسجدان و در نزدیکی مقبره محتشم کاشانی را افتتاح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی و شناسایی خلأهای موجود و ایجاد راهکارهای مناسب و ماندگار در دستور کار شهرداری و شورای شهر کاشان قرار گرفته که ایجاد سراهای محله از جمله این راهکارها است.

شهردار کاشان، برنامه‌های فرهنگی سرای محلات را مبتنی بر آموزه‌های دینی و شرعی و بافت فرهنگی شهر ذکر و عنوان کرد: با توجه به نوع رفتار و فرهنگ و مقتضیات مکانی هر محله برنامه‌های خاص و متنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

رضوی، از ایجاد شورایاری‌های محلی به عنوان بازوی توانمند و همراه شهرداری و شورای شهر یاد و اضافه کرد: مردم با انتخاب شورایاری‌های محله و حضور مداوم شهردار بخش‌های شهری در سراهای محله می‌توانند به راحتی خواسته‌ها و مشکلات خود را بیان و به گوش مسئولان برسانند.

وی با اشاره به تفاوت ویژگی‌ها و نیازهای محلات مختلف کاشان بیان داشت: امیدواریم تا با مشارکت فرهنگی مردم شاهد افتتاح سرای محله در 54 نقطه شهر باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از شورای شهر و شهردار کاشان گفت: حفظ نام شهدا و آثارشان از راه‌های حفظ اسلام و انقلاب است که افتتاح نخستین سرای محله با نام شهید معمار نوید دهنده گره خوردن کارهای فرهنگی به خون شهدا و ولایت فقیه است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی از مسئولان سرای محلات خواست تا کارهای فرهنگی در این مکان‌ها با برنامه‌های فرهنگی مساجد محلات و روحانیت و امام جماعت مساجد همسو باشند تا مساجد محور کارهای فرهنگی در محلات باشد.

وی از متولان امر خواست تا اتاق محل تولد سردار سرافراز و شهید علی معمار در این خانه مشخص شود و با نصب خاطرات و وصایای این شهید والامقام در این اتاق، الهام‌بخش مراجعه‌کنندگان گردد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کاشان ، افتتاح ، سرای محله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.