پوست معمولاً به فلز نیکل حساس می‌شود، نیکل به شکل آلیاژ در اکثر بدلیجات موجود است و می‌تواند موجب اگزمای نیکلی شود و بهتر است کسانی که به این فلز حساس هستند از فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و فلزاتی که آلیاژ نیکل در آنها کمتر است، استفاده نمایند.

پرویز طوسی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علت حساسیت به بدلیجات روشن نیست و بعضی از افراد زمینه‌ی ابتلا به این حساسیت را دارند. تماس با بدلیجات موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن تحریک گردد و هر زمان تماس با بدلیجات تکرار شود دوباره آن محل دچار اگزما می‌شود.

وی افزود: بیشتر در مواقعی که گوش را برای گوشواره سوراخ می‌کنند فلزی که برای سوراخ کردن استفاده می‌شود، می‌تواند باعث حساسیت شود. همچنین ساعت، گوشواره، گردنبند، دکمه‌ی شلوار می‌تواند هنگامی که با پوست بدن تماس پیدا می‌کنند موجب اگزما گردد.

طوسی تصریح کرد: پوست معمولاً به فلز نیکل حساس می‌شود. نیکل به شکل آلیاژ در اکثر بدلیجات موجود است و می‌تواند موجب اگزمای نیکلی شود که این حساسیت با تست پوستی تشخیص داده می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که حساسیت به فلز نیکل دارند بهتر است از فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و فلزاتی که آلیاژ نیکل در آنها کمتر است، استفاده کنند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: حساسیت به بدلیجات را نمی‌توان از بین برد و بهترین کار برای جلوگیری از این حساسیت پیشگیری است و باید اشیاء فلزی و بدلی را از تماس با پوست دور نمود تا دچار مشکلات ناشی از این حساسیت نشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
این مشکل شایعی است و در اکثر اوقات پرهیز از آن ممکن نیست ، مثل سگک کمربند ، ساعت و ... که برای اکثر افراد به علت قیمت بالای طلا و نقره و مشکلات امنیتی و همچنین مشکلات شرعی ( برای مردان ) ممکن نیست.
راه حل ساده آن زدن « برق ناخن » روی این فلزات است که دو امتیاز دارد هم از تماس با پوست و اگزما پیشگیری می شود و هم عمر وسیله را زیاد می کند و از خوردگی و رنگ و رو رفتگی جلوگیری می شود.
البته زدن برق ناخن روی کلید های کی بورد ، کنترل و دکمه های موبایل نیز از رنگ و رو افتادن آنها جلو گیری می کند.
آخرین اخبار