محققان با بررسي عادت هاي روزمره انسان ها به علل بروز کمر درد پي بردند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، محققان با بررسي عادت هاي روزمره انسان ها به علل بروز کمر درد پي بردند.
 
محققان اولين علت کمر درد را استراحت شبانه بر روي تشک هاي قديمي و داراي عمر بيش از 10 سال عنوان کردند که ممکن است بيش از حد سفت يا خواص تشک بودنش را از دست داده باشد.
 
دومين علت کمر درد انسان حمل کوله پشتي هاي سنگين و غير استاندارد عنوان شده که سبب انحراف ستون فقرات و آسيب ديدن مهره هاي کمر مي گردد.
 
آنها معتقداند حداکثر وزن اين کوله ها بايد ده درصد وزن انسان باشد تا از فشار آوردن به ستون فقرات جلوگيري کند.

علت سوم که محققان عنوان کردند استفاده از کفش هاي پاشنه دار مي باشد که از توزيع نامتناسب وزن بدن اختلال ايجاد کرده و به عضلات گردن و کمر فشار وارد مي کند.

محققان دانشگاه ايلينويز معتقداند احساسات انسان ها مثل خشم، افسردگي و درد سبب بروز اختلالاتي در عضلات و مهره هاي ستون فقرات مي گردد.

پژوهشگران مي گويند نشستن بيش از حد در پشت ميز و همچنين استفاده از رايانه به طوري که براي فرد تنظيم نشده باشد نيز سبب کمر درد خواهد شد.
 
محققان ورزش هاي مرتبط و نرمش ايروبيک را عامل مهمي در کاهش درد و تقويت عضلات بيان کردند که نتايجي از قبيل تقويت ديسک هاي کمر و عدم انحراف ستون فقرات مي گردد.

پژوهشگران استفاده از غذاهاي کم کالري و مواد مغذي را آخرين عامل جلوگيري از کمر درد مي دانند و عنوان داشتند کم خوري و کاهش وزن از فشار بر ستون فقرات کاسته و عملا شرايط فرد را براي داشتن وضعيت سلامتي بهتر ارتقاء مي بخشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: درد ، کمر ، عادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار