تا زمانی که نوزادتان برای خوردن شیر از بطری استفاده میکند، به منظور جلوگیری از ابتلای نوزاد به استفراغ باید تمام وسایل را استریل کنید. بعد از هر بار که تغذیه انجام میشود بايد باکتریهایی که باعث ایجاد ناراحتیهای شکمی در نوزاد میشوند از بین بروند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، اسباب بازی ها و تمام وسایلی که کودکان با آن ها سر و کار دارند پر از ویروس ها و باکتری هایی است که باعث می شوند سلامت نوزادان به خطر بیفتد از این رو بهتر است والدین هر روز این وسایل را با مواد استرلیزه تمیز کنند.

بررسی ها نشان می دهند، وسایلی که نوزادان با آن ها سر و کار دارند با مکان های آلوده تماس پیدا می کند و میکروب و ویروس ها باعث می شود نوزادان دچار مریضی های مختلفی مانند استفراغ، تهوع و ... شوند.

گفتنی است، بعد از هر بار که تغذیه انجام میشود بايد باکتریهایی که باعث ایجاد ناراحتیهای شکمی در نوزاد میشوند از بین بروند. قبل از استریل کردن باید به وسیله برس مخصوصی تمام باقیمانده های شیر را از روی بطری پاک کرد. یکی از روشهای بسیار آسان برای استریل بطری نوزادان این است که میتوانید وسایل تغذیه با شیرخشک را با آب گرم و صابون بشویید.

همه اجزای بطری را در یک قابلمه آب گرم قرار دهید و در آن را ببندید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. البته معمولا 4 دقیقه کافی است. این روش بسیار آسان و ارزان است و نیاز به هیچ امکانات خاصی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیشه شیر ، نوزاد ، وسایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.