دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، آقای سید حسین غلامی از دفتر نمایندگی و آقای محمد خزاعی در زمانهای مختلف با آقای ادموند کلارک تماس داشتهاند و برای نمونه در سال ۲۰۱۰ از جانب دولت ایران ۱۲ هزار دلار به وی پرداخت شده است (احتمالا برای شش ماه سال). همچنین دیگر هزینههای وی نیز در سالهای دیگر در سایت یافت میشود. برای مثال در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۰۸ دو سند درباره هزینه کرایه تاکسی رفت و برگشت وی به رستورانی در نیویورک مجموعا ۱۶ دلار و هزینه مشاوره ۳۳۲ دلار و ۷۴ سنت است که در جلسه فوق ظاهرا آقایان محمد خزاعی و غلامحسین محمدنیا حضور داشته و ادموند کلارک طبق روال، گزارشی شفاهی از وضعیت روابط ایران و آمریکا، گزارشاتی شفاهی و کتبی از گفتگو با یک کارشناس آمریکایی مسائل دیپلماتیک درباره سیاست خارجی ایالات متحده نسبت به ایران و عراق و رویکردهای آمریکا در سازمان ملل، گزارش شفاهی از گفتگو با یک کارشناس مسائل نظامی آمریکا درباره روابط ایران و آمریکا به همراه زندگینامه کارشناس اخیر ارائه نموده است. همچنین در سندی دیگر مربوط به سال 2007، وی تحقیقی درباره انتخابات میان دوره ای و احتمال حمله نظامی آمریکا علیه کشوری در خاورمیانه را به سفارش وزارت خارجه ایران انجام داده است. کلارک در این سال کارهایی نظیر؛ تحقیق میدانی برای حضور محمود احمدینژاد رئیس جمهور وقت ایران در اجلاس سالانه سازمان ملل، تهیه گزارش از کارمندان شورای روابط خارجی برای تحقیق گروهی در ایران، تهیه پیش نویس گزارشی درباره نتایج انتخابات کنگره و دیدگاه و مواضع فرانسه نسبت به مسئله هستهای، تهیه پیشنهاد متن نامه احمدی نژاد خطاب به مردم آمریکا و پیشنهاد نحوه انتشار آن؛ انجام داده است. وی در این سال از وزارت خارجه 29 هزار 363 دلار دریافت کرده است. طبق اسناد موجود وی و در دسترس، کلارک در طول دهه گذشته به صورت مرتب این خدمات را به دفتر نمایندگی ایران در نیویورک در مقابل حقالزحمه انجام داده است.
بر اساس گزارشهایی که روی سایت بنیاد سان لایت منتشر شده است، دولتهای خارجی در سال ۲۰۱۳ میلیونها دلار برای گسترش روابط خود با اعضای کنگره، سازمانهای فدرال و حتی برخی رسانهها هزینه نمودهاند. برای نمونه بیشترین پول را در سال گذشته میلادی کشور امارات متحده عربی هزینه کرده تا بر سیاستمداران و اهالی رسانه در آمریکا تاثیر گذارد. این کشور ذیل مسائل مرتبط با پولشویی و مبادلات مالی گروههای تروریستی و موضوع تحریمهای ایران با برخی اهالی رسانه در آمریکا ارتباط برقرار کرده است.
بخش ضد جاسوسی واحد ثبت فرا در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری ایالات متحده مسئولیت اجرای این قانون را برعهده دارد. بنابر گزارش سال ۲۰۰۷ وزارت دادگستری، تقریبا ۱۷۰۰ لابیگر نمایندگی یک صد کشور را در کنگره، کاخ سفید و دیگر نهادهای فدرال بر عهده دارند. طبق قانون مذبور، بخش مربوطه در وزارت دادگستری ملزم است تا هر شش ماه گزارشی را به کنگره ارسال نماید. آخرین این گزارش که به تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ است ۳۷۷ لابیگر فعال در شش ماه گذشته این سیستم را معرفی نموده که ۵۳۲ مورد را از جانب دولتهای خارجی پیگیری کردهاند.
آمریکا جزء معدود کشورهای جهان است که در آن تماس نظام مند دولتها با شخصیتها و سازمانها برای تاثیرگذاری بر روند تصویب قوانین (کنگره) و اجرای آنها (سازمان های فدرال) قانونی است. به همین منظور لابیگری در آمریکا امری قانونی و پذیرفته شده است و برای نظامبخشی به آن قوانین مختلفی در این کشور وضع شده است. همچنین افراد، گروه ها و سازمانهای لابیگر بسیاری در واشنگتن وجود دارند که برای تاثیرگذاری روی طرحهای مطرح در کنگره یا سیاستهای مورد اجرای نهادهای اجرایی رایزنی نموده و سعی میکنند تا تاثیر دلخواه خود را بر روند تصویب یا اجرای آنها داشته باشند.
روزنامه واشنگتن پست در بررسی مساله میزان هزینه دولتهای خارجی برای لابیگری، ده کشور اول لیست را به قرار زیر معرفی کرده است که در سال گذشته میلادی مبالغ هنگفتی را صرف نفوذ و تاثیرگذاری بر کنگره و کاخ سفید کردهاند:
1. امارات متحده عربی ۱۴.۲ میلیون دلار
2. آلمان ۱۲ میلیون دلار
3. کانادا ۱۱.۲ میلیون دلار
4. عربستان سعودی ۱۱.۱ میلیون دلار
5. مکزیک ۶.۱ میلیون دلار
6. مراکش ۴ میلیون دلار
7. کره جنوبی ۳.۹ میلیون دلار
8. جمهوری بوسنی ۲.۴ میلیون دلار
9. گرجستان ۲.۳ میلیون دلار
10. آذربایجان ۲.۳ میلیون دلار
بنا به گفته بیل آلیسون یکی از مدیران بنیاد سان لایت، عموما کشورهایی به هزینه برای لابیگری رو میآورند که از ارتباط قوی و نهادی دیپلماتیک برخوردار نیستند. البته وقتی موضوع حساس و بینالمللی نظیر تجارت یا خط لوله نفتی کی استون مطرح است، حضور لابیگرهایی که منافع کشورهای خارجی را دنبال میکنند افزایش چشمگیری مییابد. بنابراین در این مسائل حتی کشورهای متحد و دوست آمریکا نظیر آلمان، کانادا و مکزیک نیز رو به لابیگری میآورند تا روند قانونی و اجرایی موضوعات مورد علاقه را تحت تاثیر بگذارند.
در کل کشورهایی
بیشترین هزینه را صرف لابیگری در آمریکا میکنند که طرف معامله این کشور با ایالت
متحده در حوزههایی نظیر انرژی، تجارت، مهاجرت، کشاورزی و غیره است.