در سال تحصیلی 93- 94 ، 100 دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای تاجیکستان و افغانستان جذب دانشگاههای داخل شدند.

محمد حاج جباری مدیر کل امور دانشجویی غیر ایرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: مقدمات پذیرش دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای تاجیکستان و افغانستان جهت جذب در دانشگاهای ایرانی فراهم شده است.

وی افزود: برای دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای تاجیکستان و افغانستان دو مرحله جذب به صورت آزمون برگزار می‌شود چنانچه تاکنون 100 دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای تاجیکستان و افغانستان در مقطع کارشناسی در حال جذب هستند البته برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به وضعیت اقامتی دانشجویان در مقاطع قبلی به صورت آزمون نیست چرا که این دانشجویان با توجه به اینکه ضوابط علمی آنها در مرحله اول دانشگاهی در دانشگاههای داخل کشور مشخص شده است.

حاج جباری تصریح کرد: هم اکنون بخش پذیرش دانشجویان بورس در دست کنترل است و پذیرش دانشجویان غیر بورس توسط دانشگاها صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه روند پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاههای داخل کشور آیا تغییر کرده است اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم آموزشی برخی از کشورها از جمله تاجیکستان با ایران متفاوت است کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاهی جهت بررسی وضعیت آموزشی عمومی دانشجویان غیر ایرانی انتخاب شده‌اند.

وی اظهار داشت: البته قبل از شروع سال تحصیلی جلسه توجیهی برای دانشجویان غیر ایرانی با ارائه و توزیع دفترچه‌ای مبنی بر ضوابط آموزشی به دانشجویان غیر ایرانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار