عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده هم اکنون در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است گفت: لازم است معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری منابع مالی طرح جمعیت و تعالی را پیش‌بینی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جمشید جعفرپور نماینده مردم لار در جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد در تذکر شفاهی خطاب به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: یکی از سیاست‌های مهم و اعلام شده در نظام کشور بحث مبارزه به روند کاهشی جمعیت و تلاش برای افزایش آن است براساس این سیاست نمایندگان در کمیسیون‌ها با هماهنگی هم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را تنظیم و اکنون در نوبت دستور مجلس قرار گرفته است.
 
جعفرپور ادامه داد وی افزود: اما یکی از نکات دیده نشده منابع مالی برای اجرای این طرح است و با توجه به اینکه این موضوع جزء سیاست‌های رسمی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است لازم بوده که برای این طرح منابع کافی مشخص شود؛ دولت نیز باید همکاری لازم را برای اجرای این طرح در بعد مالی داشته باشد.
 
وی در تذکری دیگر خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در شعار سال جاری بر فرهنگ نیز مانند اقتصاد تأکید شده است و این بیانگر اولویت توجه به فرهنگ در کشور است اما متأسفانه اکنون شاهد هستیم که مدیریت فرهنگ و ارشاد در استان فارس ماه‌ها بلاتکلیف مانده و علی‌رغم تمام تلاش‌ها و درخواست فرهنگیان و هنرمندان همچنان تصمیم قاطعی برای مدیریت فرهنگ و ارشاد استان فارس گرفته نشده است.
 
نماینده مردم لارستان در پایان خاطر نشان کرد: از طرف فرهنگیان و هنرمندان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر می‌دهم که این موضوع را سریع‌تر پیگیری و این استان بزرگ را از بلاتکلیفی خارج کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار