عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نشان‌دهنده شکست سیاست‌هایی بود که آمریکا، اتحادیه اروپا، عربستان، ترکیه، قطر، امارات و رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال آن بودند.

"سجاد مصطفی‌پور" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با وجود 3 سال بحران‌سازی غربی ـ عربی با حمایت‌های مالی، نظامی و اطلاعاتی از گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه گفت: این حقیقت نشان‌دهنده شکست سیاست‌هایی بود که آمریکا، اتحادیه اروپا، عربستان، ترکیه، قطر، امارات و رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال آن بودند.
 
وی تصریح کرد: مشارکت 73 درصدی مردم سوریه پای صندوق‌های رأی گویای این حقیقت بود که مردم خواهان حاکمیت دموکراسی در کشورشان هستند و این امر را با حضوری هوشیارانه در انتخابات و رای 88 درصدی به بشار اسد به خوبی بیان کردند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: موضع‌گیری مقامات غربی و حتی دبیر کل سازمان ملل متحد در قبال خواست و اراده مردم سوریه و مخالفت شدید با برگزاری انتخابات برخلاف ادعاهای آنان درباره بهره جستن از "راه حل سیاسی" برای حل بحران در سوریه بود.

مصطفی‌پور افزود: انتخابات یکی از مهم‌ترین و موثرترین ابزار سیاسی موجود برای حل بحران‌های داخلی یک کشور محسوب می‌شود و مخالفت‌ غربی‌ها با سیاست‌های بشار اسد، نشان‌دهنده این امر بود که آنان به دنبال اهداف پنهانی در سوریه هستند که این سیاست‌ها عامل بحران سازی در کشور سوریه بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، نشان داد که اگر جامعه جهانی به دنبال حل بحران در کشورها هستند فقط باید از گزینه‌های "سیاسی" بهره بجویند چرا که اقدامات نظامی دیگر منسوخ شده و کاربردی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار