9 کرسی بین‌المللی اسکی کشورمان در اجلاس اخیر اسپانیا دوباره حفظ شد.

عیسی‌ ساوه‌شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: چهل و نهمین کنگره فدراسیون جهانی اسکی و سیزدهمین کنگره کنفدراسیون اسکی آسیا طی 4 روز در شهر بارسلون با حضور 114 کشور اروپایی و آسیایی تشکیل شد.

وی افزود: از میان 114 کشور، 18 کشور صاحب 3 رأی، 18 کشور صاحب 2 رأی و 35 کشور صاحب یک رأی و 43 کشور هم تنها عضو هستند. خوشبختانه فدراسیون اسکی جزو 18 کشوری که صاحب 2 رأی در کنگره است.

نماینده وزیر در توسعه ورزش‌های زمستانی تصریح کرد: خوش‌بختانه موفق شدیم تا در این اجلاس 9 کرسی کشورمان در بخش‌های اسکی آلپاین بانوان و آقایان، قوانین و مقررات، اسکی چمن، پزشکی، رول اسکی، صحرانوردی، بازاریابی و معلولان مجددا حفظ شد.

ساوه‌شمشکی تأکید کرد: برای نائب رئیسی کنفدراسیون اسکی آسیا لبنان و هند هم کاندیدا شده بودند که با توجه به فعالیت 2 دوره میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا توسط ایران در سال‌های 90 و 92 و گزارش ارائه شدن درباره میزبانی کسب سهمیه المپیک 2014 توسط ایران مجددا من از میان سه کاندیدا انتخاب شدم.

وی ادامه داد: میزبانی دومین مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال 2018 و چهار میزبانی در رشته اسکی چمن از جمله مواردی بود که در این نشست به آن رسیدیم. علاوه بر میزبانی مسابقات جام‌جهانی چمن در مرداد در سال آینده و سال 2016 نیز میزبانی مسابقات چمن جوانان جهان نیز به کشورمان تعلق گرفت، همچنین در سال 2017 فینال جام‌جهانی اسکی چمن نیز در کشور ما برگزار شد.

نماینده وزیر در توسعه ورزش‌های زمستانی بیان کرد: به عنوان نماینده وزیر برای توسعه دادن ورزش‌های زمستانی دبیر کل فدراسیون جهانی این مسئله را تبریک گفته و آن را یکی از اقدامات مناسب ورزش اسکی در ایران معرفی کرده است.
آن‌ها به این موضوع اشاره داشتند که وقتی کسی‌ نمی‌تواند به هر دلیلی کاندیدا حضور در فدراسیون اسکی باشد باید تمهیداتی اندیشیده‌ شود تا از تجربیات وی استفاده شود به همین دلیل خبر انتصاب من از سوی ورزش به این سمت در چهار خبر اصلی فدراسیون جهانی به عنوان الگویی برای سایر کشورها منتشر شد.

وی افزود: این موضوع انعکاس خوبی نیز در سایر کشورهایی که ما در رابطه بودند داشت. وحتی برای انتخاب شورای فدراسیون جهانی اسکی بسیاری از کشورها برای کسب رأس مذاکرات زیادی انجام دادند.  

ساوه‌شمشکی ادامه داد: از وزارت ورزش، فدراسیون اسکی و کمیته مسئولانی که موافقت کردند در این اجلاس شرکت داشته باشیم متشکرم، این جریان باعث شد که کرسی‌های اسکی کشورمان دوباره حفظ شود و انتخاب مجدد من به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون اسکی آسیا به عنوان دستاوردهای مهم این اجلاس شناخته می‌‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره ، اسکی ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار