براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود دو سوم بودجه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها در بسیاری از کشورها، صرف بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گسترش بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی، یکی از مهمترین مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی در جهان است که هم جان و هم اقتصاد مردم و دولت‌ها را تهدید می‌کند.

وی گفت: کمتر کشوری را می‌توان یافت که قسمت مهمی از بودجه بهداشت و درمان خودش را صرف بیماری‌های قلبی و عروقی نکند.

گرجی، تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود دو سوم بودجه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها در بسیاری از کشورها، صرف بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی یادآور شد: در واقع بیماری‌های قلبی و عروقی علاوه بر ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر بسیار بالا، هزینه‌های مالی هنگفتی نیز بر جای می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برنامه‌ریزی‌های دقیقی در خصوص کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در اغلب کشورها صورت نگرفته‌است، خاطرنشان کرد: اگر از همین حالا برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اقدام جدی صورت نگیرد، تا چند سال آینده این بیماری‌ها به یک معضل جدی و خطرناک تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.