عامل اصلی سندروم غذا خوردن در شب مشکلات ذهنی و روحی است و اگر افراد این مسائل را حل کنند و در کار و زندگی خود ثبات داشته باشند معمولا تمایل به خوردن‌های شبانه‌ در آنها کاهش می‌یابد.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از افراد به علت تنش‌های روحی که در روز دارند شب‌ها معمولا دچار آشفتگی می‌شوند، کسانی که عادت به خواب گردی دارند و افرادی که در خواب حرف می‌زنند و راه می‌روند می‌توانند به غذا خوردن در شب روی آورند که به آن سندروم غذا خوردن در شب گفته می‌شود.

وی افزود: خیلی اوقات غذا خوردن در شب به طور ناخواسته و ناآگاه صورت می‌گیرد و شخص اصلا متوجه نمی‌شود که از خواب بیدار شده به سراغ یخچال رفته و چیزی می‌خورد و برمی‌گردد.

فرهبخش تصریح کرد: برخی از افراد در طی روز ذهن‌شان درگیر است و دچار درگیری‌های روحی می‌شوند و برای اینکه به آرامش برسند شروع به خوردن و ریزه‌خواری می‌کنند و مخصوصا غذاهای شیرین مصرف می‌نمایند که این اتفاق معمولا بعد از غروب آفتاب می‌افتد و تا زمانی که بیدار هستند به این کار ادامه می‌دهند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: عامل اصلی سندروم غذا خوردن در شب مشکلات ذهنی و روحی است و اگر افراد این مسائل را حل کنند و در کار و زندگی خود ثبات داشته باشند عموما تمایل به خوردن‌های شبانه در آنها کاهش می‌یابد اما نمی‌توان ژن‌ها را در ایجاد این سندروم موثر دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.