اقتصاد مقاومتی برای کنترل تورم و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پیش‌بینی لازم را کرده است.

غلام حسین طاهری کارشناس اقتصادی در همین خصوصدر گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: سیاست‌های پولی و مالی در هر کشوری متفاوت است به گونه‌ای که هر کشوری دارای ویژگی خاص در اقتصاد است، در کشور ما با توجه به اینکه سیاست‌های پولی و مالی همواره در حاض نوسان است نمی‌توان گفت که می‌توان به راحتی مسائل و مشکلات ناشی از تورم را از بین برد و آنچه که مسلم است در حال حاضر مردم منتظر اجرای برنامه‌هایی هستند که ناشی از اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
 
وی افزود: ما در تدوین این نوع دستور‌العمل‌های بانکی می‌بایست حساب کنیم یعنی اقتصاد مقاومتی باید با کمترین اشتباه توسط تصمیم‌گیرندگان به اجرا دربیاید و از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده شود به نظر من باید پایه‌های اقتصاد علمی را مدنظر قرار دهیم و دقت بیشتری داشته باشیم.
 
طاهری در ادامه تصریح کرد: در شرایط فعلی باید بهترین راهکارها را برای پیشرفت اقتصادی کشور در نظر داشته باشیم و از همه‌ی ظرفیت‌های موجود بیشتر استفاده کنیم.
 
این کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر برنامه پنجم توسعه رو به اتمام است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم و صحیح را برای برنامه ششم اقتصادی آغاز کنیم و سیاست‌های پولی و مالی و بانکی بایستی در این زمینه حرکت کند تا کاری دقیق و حساب شده ارائه شود و به صورت مقطعی و سطحی عمل نشود.
 
طاهری در پایان افزود: ما باید به موضوع مدیریت جهادی در حوزه اقتصاد توجه بیشتری داشته باشیم و چالش‌های اقتصادی کشور را باتوجه به تورم و بیکاری و ... کنترل کنیم و تلاش کنیم در دو حوزه سیاست‌گذاری و اجرای سیاست‌های اقتصادی ضعف‌های موجود را از بین ببریم که در این مسیر اقتصاد مقاومتی می‌تواند راه‌کارها و کمک‌های جدی و فعالان اقتصادی داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار