اگر مایل هستید که احتمال ابتلا به افسردگی را در خود کاهش دهید، سعی کنید از ویتامینها در گروه غذایی خود به خصوص ویتامینهای گروه a استفاده کنید.

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه افراد باید این واقعیت را بپذیرند که نوع تغذیه هر شخص با سلامتی او در ارتباط کاملا مستقیم قرار دارد.

وی افزود: یک رژیم کاملا متعادل و درست از همه گروههای غذایی تشکیل شده است، یعنی فرد باید از هرم غذایی بهترین بهره را ببرد اما اینکه آیا بد غذا خوردن با افسردگی در ارتباط  است یا خیر باید بگوییم که داشتن رژیم غذایی سالم نه تنها خطر ابتلا به ناراحتیهای قلبی و انواع سرطانها را کاهش می‌دهد بلکه سلامت روان را هم تضمین می‌کند.

این متخصص تغذیه اذعان داشت: برای اینکه از افسردگی جلوگیری شود، توصیه می‌شود از ویتامینها به خصوص ویتامینها گروه B در رژیم غذایی استفاده کرد البته بعضی از غذاها مثل بستنی و شکلات هم می‌توانند تاثیر بسیار کوتاه مدتی در شاد کردن داشته باشد.

کیمیاگر اذعان داشت: نکته قابل توجه این است که مطالعات نشان داده است رابطه بین بد غذا خوردن و افسردگی وجود دارد به این صورت که فرد با بدغذا خوردن و رعایت نکردن اصول صحیح تغذیه‌ای دچار افزایش وزن می‌شود، یعنی این افزایش وزن به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و به حدی می‌رسد که فرد دیگر اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد و به تدریج دچار افسردگی می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.