عضو جامعه مدرسین حوزه گفت : خواهران طلبه با تحصیلشان برهوای نفش غلبه کرده و باید به گونه ای با او رفتار شود که به خانه و شوهر علاقه پیدا کند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در دیدار جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت : با پیروزی انقلاب، علما گفتند باید وضعیت حوزه‌های علمیه اصلاح شود، از جمله این علما آیت‌الله شرعی بود که در انقلاب هیچ کس مانند او بی‌قرار نبود و صبح و شب برای انقلاب می‌کوشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه،افزود :  در حوزه، طلبه خواهر یا برادر نباید به دنبال مدرک باشد. باید مسائل را تحمل و خود را تربیت کند.و همچنین من معتقدم که این دانشگاه است که مدرک خود را باید از حوزه بگیرد  
وی  ادامه داد:‌ تکلیف ما در حوزه‌های علمیه خواهران توجه به کیفیت است. باید رفتار تمام کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران برای طلبه سرمشق باشد.و  باید به گونه‌ای در اخلاق، گفتار و رفتار با طلبه خواهر رفتار کرد که به خانه، شوهر و تربیت فرزند علاقه پیدا کند.و همچنین یک
طلبه  در اندیشه مدرک گرفتن نباشد و بداند که با تحصیل در حوزه، قوای نفسانی تحت امر او در آمده است.

ایشان تصریح کردند :  مدت ضروری برای تحصیل بانوان در حوزه را متناسب با زمان توانمند شدن آنان به منظور راهنمایی خود و دیگران دانست و خواهر طلبه باید بداند که پس از تحصیل در حوزه در فکر شوهرداری و تربیت فرزند باشد.

آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در پایان خاطر نشان کرد : اگر امروز ما ده‌ها هزار طلبه خواهر داریم باید به همین تعداد خانه از وجود آنان بهره‌مند شود و فرزندان صالح آنان تحویل جامعه گردد.که هر جند طلاب خواهر در مقایسه با قبل از انقلاب از کمیت مناسبی برخوردار است.  
 
انتهای پیام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار